وی با تأکید بر اینکه امروز دنیا، دنیای نمایش است، اظهار کرد: این حجم گسترده تبلیغات محصولات و خدمات در فضاهای رسانه، نشانه اثرگذاری این امر است. چنانکه در مسائل اقتصادی میبینیم، کالاهایی را به دفعات تبلیغ میکنند و این نشاندهنده اثرگذاری تبلیغات است. قدم اول مسائل تربیتی، تلقین صحیح است. بنابراین باید در کارهای قرآنی نیز با شکلهای فاخر تبلیغات انجام شود.
میرباقری درباره ضرورت فعالیتهای قرآنی در حوزه آموزش قرآن به کودکان، نوجوانان و جوانان گفت: در این دوران فرهنگها و هجمههای زیادی با انواع ابزار، افکار نوجوانان و جوانان را هدف گرفتهاند. آنها به دنبال تولید فکر و ایجاد حس و هیجان هستند و همینهاست که نسل جوان را به سمت عمل باطل میکشاند. این امر حتی محدود به جوانان نمیشود بلکه ممکن است بزرگسالان نیز در معرض این تهاجمات باشند.