صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

ساختمان اداری ریاست اتحادیه اسلامی بوسنی و‌هرزگوین روز جمعه، 6 خردادماه طی مراسمی با حمایت ترکیه در سارایوو، پایتخت بوسنی وهرزگوین افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ترک پرس، این مراسم با تلاوت قرآن آغاز شد و شفیق جعفروویچ، رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی، حسین کاوازوویچ، رئیس اتحادیه اسلامی این کشور، سناید زاجیموویچ، مدیر اوقاف سارایوو و دیگر مسئولان بوسنیایی در آن حضور یافتند.

علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه، سردار چام، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور و برهان ارصوی، مدیرکل اوقاف ترکیه از دیگر حاضران در مراسم بودند.

مدیر اوقاف سارایوو طی سخنانی در این مراسم گفت: پروژه ساخت ساختمان ریاست اتحادیه اسلامی بوسنی در سال 2007 آغاز و به دلیل مسائل مالی در 2010 متوقف شد.

در ادامه مراسم نیز مدیرکل اوقاف ترکیه سخنرانی و اظهار کرد: کار ساخت این ساختمان در سال 2018 از سر گرفته شد و در سپتامبر 2021 پایان یافت.

همچنین علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه دیگر سخنران برنامه تأکید کرد: این ساختمان نماد موضع قدرتمندانه در برابر اطلاعات غلط و گمراه‌کننده درباره اسلام و نفرت‌افکنی به ویژه علیه اسلام در اروپاست.

رئیس اتحادیه اسلامی بوسنی وهرزگوین نیز در پایان مراسم از دولت و ملت ترکیه به خاطر حمایت از این طرح و تکمیل سازه ساختمان اداری این اتحادیه تشکر کرد.

انتهای پیام