صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه‌ای اهانت سخنگوی حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در هند به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

اهانت وقیحانه سخنگوی حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در کشور هند به ساحت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، مسلمانان و انسان‌های آزاده در سراسر دنیا را متأثر و خشمگین ساخته است.

در حالی که دولت هند در سیاست‌های اعلامی خود همواره مدعی احترام به مسلمانان و سایر ادیان آسمانی شده است اما در عمل، شاهد استمرار اسلام‌ستیزی نظام‌مند و آشکار در این کشور هستیم.

آنچه اخیرا در جریان اهانت مقامات رسمی دولت هند به ساحت پیامبر رحمت و عدالت حضرت محمد صلی الله و علیه و آله رخ داده است، منبعث از همین رویکرد خطرناک بوده و قطعا نباید در برابر آن سکوت کرد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب دیپلماسی فرهنگی و سازنده خود بارها در پیام‌های رسمی و غیر رسمی خود خطاب به مقامات و سایر افراد تأثیرگذار هند، در خصوص ترویج هدفمند اسلام‌ستیزی در تار و پود جامعه این کشور و نقش مقامات ارشد حزب «بهاراتیا جاناتا» در ایجاد و ادامه این روند هشدار داده است.

این بار، با توجه به آشکارسازی این رویکرد ضد اسلامی از سوی دولت هند، سازمان فرهنگ و ارتباطات تأکید می‌کند که تا زمان عذرخواهی رسمی دولت هند و توقف رویکرد اسلام‌ستیزانه جاری در این کشور، مطالبات آشکار و جدی خود در این زمینه را متوقف نخواهد ساخت.

در اینجا از تمامی علما، اهالی فرهنگ و  صاحبان اندیشه در جهان اسلام خواسته می‌شود تا ضمن افزایش سطح مطالبه‌گری خود در مواجهه با بدرفتاری‌های صورت گرفته و اسلام‌ستیزی آشکار علیه مسلمانان هند، مانع از استمرار این روند از سوی دولت و حزب حاکم این کشور شوند.

انتهای پیام