صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۷۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

«آیه جمال عبداللطیف بکر مسلم»، دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه اسکندریه مقام نخست مسابقه قرآن «حصه بنت محمد آل نهیان» را کسب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از صدی البلد، آیه جمال عبداللطیف حفظ قرآن را در چهار سالگی آغاز کرد و در 14 سالگی حافظ کل قرآن شد.

وی در این باره در گفت‌و‌گو با برنامه «هشت صبح» شبکه ماهواره‌ای «دی ام سی» گفت: حفظ قرآن کریم مایه برکت در زندگی‌ام شده و به فضل قرآن وارد دانشکده پزشکی شدم و به این جایگاه رسیده‌ام.

این دانشجوی مصری همچنین تصریح کرد: من در مسابقات حفظ قرآن کشورهای عربی در امارات اول شدم و با حفظ قرآن ارزش‌های زیادی را آموختم؛ ارزش‌هایی که لازمه زندگی است.

عبدالعزیز قنصوه، رئیس دانشگاه اسکندریه در پیامی این موفقیت را به آیه جمال عبداللطیف بکر مسلم تبریک گفت و تأکید کرد: این دانشگاه حامی دانشجویانی است که در زمینه‌های مختلف موفق هستند و در مسابقات بین‌المللی برای اعتلای نام مصر و دانشگاه اسکندریه در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش می‌کنند.

گفتنی است، مؤسسه فعالیت‌های بشردوستانه و علمی شیخ «سلطان بن خلیفه آل نهیان» مسابقات قرآن «حصه بنت محمد آل نهیان» را با همکاری اداره کل امور اسلامی و اوقاف و وزارت آموزش و پرورش امارات برگزار کرد و «فاطمه حسن العبید» از سوریه در این رقابت‌ها دوم و «فاطمه محمود علی» از سومالی سوم شد.

پس از موفقیت آیه جمال عبداللطیف در این مسابقات، هم‌شاگردی‌ها و دوستانش در دانشگاه اسکندریه برای وی جشن گرفتند که فیلم آن در ادامه می‌آید:

انتهای پیام