صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۷۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

نهاد خیریه توسعه مساجد در مصر از طرح مرمت و به‌سازی 9 مسجد اهل بیت(ع) در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، محمد الشهاوی، رئیس اجرایی نهاد توسعه مساجد، در مصر اظهار کرد: این مؤسسه یک نهاد خیریه و غیردولتی است که در سال 2019 با همکاری وزارت اوقاف مصر و با هدف بازسازی، توسعه و افزایش کارایی مساجد اهل بیت(ع) تأسیس شد و به دلیل شیوع کرونا و توقف و تعطیلی مساجد، فعالیت خود را از اواخر 2021 از سر گرفت.

او با بیان اینکه نهاد توسعه مساجد کار خود را با مسجد امام حسین(ع) آغاز کرد، گفت: این نهاد 150 میلیون پوند را به بازسازی همه بخش‌های مسجد اعم از کف، دیوار، سقف و نیز نوسازی تمام سیستم‌های مسجد شامل برق، آب، تهویه مطبوع، سیستم‌ نظارت با دوربین، سیستم‌ هشدار و اطفای حریق اختصاص داده است.

الشهاوی ادامه داد: با اتمام عملیات عمرانی مسجد امام حسین(ع) کار حفظ، نگهداری و نظافت این مسجد هم به عهده نهاد توسعه مساجد است و این کار با استفاده از روش‌های مدرن، پیشرفته و حرفه‌ای برای کنترل سیستم‌ها و امکانات مسجد و به‌کارگیری بالاترین استانداردهای بهداشتی موجود در جهان، که به محدود کردن شیوع اپیدمی‌ها، بیماری‌ها و حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند، انجام می‌شود.

او با بیان اینکه مؤسسه مساجد برنامه خود را در آغاز سال 2022 برای توسعه 9 مسجد اهل بیت(ع) تدوین کرده است، گفت: این مساجد شامل مسجد الحسين، سيدة فاطمة دخت نبی، سيدة رقية، سيدة سُكَينة، سيدة حورية در بنی سویف، سيد على زين‌العابدين، سيدة زينب، سيدة نفيسة و سيدأحمد البدوى در طنطا است. ماهیت کار مؤسسه مساجد، توسعه، نگهداری، نظافت و امنیت است.

دولت مصر در سال‌های اخیر برنامه کلانی را برای مراسم و بازسازی حرم‌ها و مساجد منسوب به اهل‌بیت(ع) در این کشور اجرا کرده است.

مسجد امام حسین(ع) بزرگ‌ترین این مساجد بوده و قدمت آن به قرن ششم هجری می‌رسد؛ بنا به روایتی این مسجد محل دفن سر مطهر امام حسین(ع) است. مسجد امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام و مصر بوده که کرسی تلاوت قاریان بزرگ و صاحب سبک محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور عبدالفتاح السیسی چندی پیش پس از اتمام کار بازسازی، مسجد امام حسین(ع) در قاهره را افتتاح کرد.

انتهای پیام