صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۰۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

اخبار رسیده از رسانه‌های اردن از بسته‌شدن 68 مرکز قرآنی از سوی دولت این کشور حکایت دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از البوابه، ابراهیم المنسی، از رهبران جریان‌های اسلامی در اردن در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که 68 مرکز قرآنی تا روشن‌شدن وضعیت قانونی از سوی دولت بسته شده‌ است.

محمد زاخر المجالی، عضو شورای اداری انجمن صیانت از قرآن کریم اردن نیز در واکنش به اعلام این خبر گفت که این مراکز به صورت موقت بسته شده است و این تصمیم مجالی برای پایبندی وزارت اوقاف به توافقات دو جانبه است، آشفته‌کردن اوضاع به نفع هیچ کس نیست، همه ما در یک سنگر هستیم تا پرچم قرآن را بالا ببریم.

این در حالی است که المنسی در این باره تأکید کرده است که محمد الخلایله، وزیر اوقاف اردن فعالیت این 68 مرکز قرآنی را به دلایل غیر قابل قبول متوقف کرده است.

وی در نامه‌ای به وزیر اوقاف اردن نوشت: عاقلانه نیست که مراکز قرآنی به دلیل اینکه دستورالعمل‌های ناگهانی شما را اجرا نکرده‌اند، تعطیل شوند؛ دستورالعمل‌هایی که سیستم جدیدی که دو سالی از عمر آن نمی‌گذرد، صادر کرده است.

وی در این نامه تأکید کرده است: مدیران و ذی‌نفعان انجمن صیانت از قرآن باید در جریان دستورالعمل‌های وزارت اوقاف قرار بگیرند تا این شیو‌نامه‌ها به جای بهبود اوضاع، به تخریب منجر نشود و مراکز قرآنی برای خودارزیابی و وفق‌دادن خود با دستورات جدید وقت کافی داشته باشند.

در ادامه نامه نیز آمده است که افرادی باید میانجی‌گری کرده و این تصمیمات ظالمانه در حق نظام ارزشی در اردن را متوقف و با ایجاد فضای تعامل و گفت‌و‌گو بین طرفین این بحران، آن را حل کنند.

انتهای پیام