صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۱۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی سازش با رژیم صهیونیستی را یک گزینه راهبردی خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی گفت: صلح با اسرائیل یک گزینه راهبردی است؛ اما الزامات خاصی وجود دارد که قبل از این اتفاق باید برآورده شود.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ادامه سفر دوره‌ای خود به منطقه در عربستان سعودی به سر می‌برد، با رژیم آل سعود مقدمات عادی سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.

الجبیر در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان آمریکا درباره آمادگی عربستان سعودی برای سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی و زمان آن گفت: ما گفتیم که عربستان حامی طرح صلح عربی است. در واقع ما این موضوع را مطرح کردیم و توضیح دادیم که صبح در پایان این روند و نه در ابتدای آن حاصل می‌شود.

این مقام سعودی گفت: همان طور که گفتیم کشورهایی که توافقنامه ابراهیم را با اسرائیل امضا کردند تصمیم‌هایی مستقل و  حاکمیتی از سوی این کشورهاست که امیدواریم این تصمیم ها تاثیر مثبتی بر داخل اسرائیل داشته باشد.

وی درباره احتمال آمادگی عربستان برای پیوستن به توافق ابراهیم گفت: توضیح دادیم که نیاز به یک فرآیند داریم و این فرایند باید شامل اجرای طرح صلح عربی باشد، به محض اینکه این امر محقق شود، متعهد به ایجاد راه حل دو دولتی هستیم به نحوی که کشور فلسطینی هم به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود این خواسته ما برای دستیابی به صلح است.

این اظهارات مقام سعودی در حالی بیان می‌شود که عربستان سعودی همزمان با سفر بایدن به این کشور از گشایش حریم هوایی خود به روی پروازهای رژیم صهیونیستی خبر داد.

انتهای پیام