صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
از سوی شورای حکمای مسلمان صورت می‌گیرد؛

شورای حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر با عرضه آثار اسلامی و قرآنی در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی حضور می‌یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، این نمایشگاه از سوم آگوست 2022(12 مردادماه) در مرکز کنفرانس‌های جاکارتا، پایتخت اندونزی آغاز می‌شود و تا 7 آگوست(16 مرداد) ادامه دارد.

شورای حکمای مسلمان با مجموعه کتب و منشورات خود با موضوعات فکری و ضد نفرت‌پراکنی، نژادپرستی و تعصب که به منظور نشر ارزش‌های خیرخواهانه، محبت، صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان بشریت تألیف شده است، در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

«گفتار الطیب» تأ‌لیف احمد طیب، شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمان، «شیخ الازهر و پاپ، مسیر دشوار؛ نگاهی به منشور برادری انسانی» تألیف «محمد عبدالسلام»، دبیرکل شورای حکمای مسلمان، «فتوا و ضوابط آن و مسئولیت مفتی و سؤال‌کننده» به قلم «احمد معبد عبدالکریم» عضو هیئت علمای ارشد الازهر، «عشق در قرآن کریم» اثر «غازی الهاشمی»، عضو شورای حکمای مسلمان، «آیا شرق و غرب متحد می‌شوند؟» به قلم «محمد عرفه»، «با خدا» تألیف شیخ محمد غزالی، «شیوه‌های تفکر در عقیده» تألیف عماد خفاجی، «اندیشه دینی و مسائل معاصر» از آثار مرحوم «محمود حمدی زقزوق»، عضو سابق هیئت علمای ارشد الازهر و شورای حکمای مسلمان از کتب و منشورات این شورا برای عرضه در نمایشگاه اندونزی خواهد بود.

برگزاری سلسله نشست‌های اسلامی در اندونزی

غرفه شورای حکمای مسلمان همچنین در این رویداد تعدادی سمینار فرهنگی با موضوع موضوعات و مسائل مهم جوامع اسلامی از جمله «ابعاد انسانی تمدن اسلامی»، «نقش جوانان در ساخت محیط زیست بهتر»، «چگونگی رویارویی با اسلام‌هراسی»، «برادری انسانی در جامعه اندونزی» و «نقش زبان عربی در خدمت به شریعت اسلامی» برگزار می‌کند و علمای الازهر و جهان اسلام در آن سخنرانی خواهند کرد.

امسال شورای حکمای مسلمان در نمایشگاه اندونزی غرفه ویژه خواهد داشت و این غرفه در سالن «A» در مرکز کنفرانس‌های جاکارتا، پایتخت اندونزی دایر خواهد بود.

انتهای پیام