صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

ششمین دوره مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن کریم «شیخه فاطمه بنت مبارک» ویژه بانوان در دبی شب گذشته، 15 مهر با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «شیخه فاطمه بنت مبارک» ویژه بانوان شب گذشته، 15 مهرماه  با حضور شرکت‌کنندگان و همراهانشان، جمعی از بانوان جامعه امارات و مدیران مراکز حفظ قرآن، نمایندگان مؤسسات قرآنی در امارات برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن از سوی شرکت‌کنندگان نوران اکرم حامد مبروک، نماینده جمهوری عربی مصر، افسانه خانم بشری، نماینده جمهوری بنگلادش و فرح آمچیچو، نماینده کشور مراکش افتتاح شد و در ادامه حاضران به تماشای فیلم مستندی از فعالیت‌های ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شیخه فاطمه بنت مبارک پرداختند.

أمينة الدبوس، مدیر اجرایی جایزه شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم هم سپس با ایراد نطقی به نیابت از ابراهیم محمد بوملحه، مشاور امور فرهنگی حاکم دبی و رئیس کمیته سازماندهی مسابقه بین‌المللی جایزه قرآن کریم دبی سخنرانی کرد.

الدبوس با اشاره به حضور 50 متسابق از 50 کشور جهان در این دوره از رقابت‌ها گفت که این مسابقات با هدف تشویق دختران و پسران مسلمان حافظ کتاب خدا از سراسر جهان به پیشرفت در این مسیر برگزار می‌شود و همه شرکت‌کنندگان در مسابقه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سپس مسئولان برگزاری این مسابقات از 10 نفر برتر این دوره تقدیر به عمل آوردند که بنا به این گزارش، اندتي سيسي، یک شرکت‌کننده از کشور سنگال حائز رتبه نخست شد و پس از آن عائشة أبوبكر حسن از نیجریه حائز رتبه دوم و شيماء أنفال تباني از الجزائر هم سوم شد.

در خصوص رتبه‌های چهارم تا دهم نیز، زينب صالح از تونس حائز رتبه چهارم، عائشة محمد ورسام از آمریکا حائز رتبه پنجم، حفصة حامسو بوبكر از نيجر حائز رتبه ششم، نصيب إسراء محمود السيد حسن داود از بحرین حائز رتبه هفتم، سالمة عبد السميع أحمد حمير از لیبی حائز رتبه هشتم، منيرة عبدالفتاح عبدي از کنیا حائز رتبه نهم و إسلام عوض الجاك إبراهيم از سودان هم نفر دهم شد.

پایان مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه قرآن کریم ویژه بانوان در دبی با گرفتن عکس‌های جمعی شرکت‌کنندگان با مسئولان اماراتی به پایان رسید.

آزمون‌های مقدماتی این مسابقات از ۳۰ سپتامبر، هشتم شهریور برگزار شده بود و فعالیت‌های مسابقه از روز شنبه اول اکتبر،‌ نهم مهر ۲۰۲۲ آغاز و تا چهارشنبه، ۵ اکتبر (۱۳ مهرماه) ادامه داشت. مراسم اختتامیه نیز دیروز هفتم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر ماه) برگزار شد.

بنا بر این گزارش، به نفر اول مبلغ ۲۵۰ هزار درهم تعلق گرفت. نفرات برگزیده دوم تا دهم هم به ترتیب ۲۰۰ هزار، ۱۵۰ هزار، ۶۵ هزار، ۶۰ هزار، ۵۵ هزار، ۵۰ هزار، ۴۵ هزار، ۴۰ هزار و ۳۵ هزار درهم جایزه دریافت کردند.

همچنین نفرات یازدهم به بعد که امتیاز ۸۰ درصد و بالاتر را کسب کردند هر کدام ۳۰ هزار درهم و افرادی که امتیاز ۷۰ درصد تا ۷۹ درصد را کسب کردند هر کدام ۲۵ هزار درهم و افرادی که امتیاز ۶۹ درصد یا کمتر را کسب کردند هر کدام مبلغ ۲۰ هزار درهم امارات دریافت کردند.

انتهای پیام