صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۲۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

همزمان با برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 به همت رایزن فرهنگی کشورمان در قطر و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نمایشگاه "شکوه ایران" در شهرک کتارا افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی «شکوه ایران»، دیروز چهارشنبه دوم آذرماه باحضور مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش، دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر، بختیاری رایزن فرهنگی ایران در دوحه و خالد السلیطی، رئیس مرکز فرهنگی کتارا افتتاح شد.

بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در معرفی این  نمایشگاه گفت؛ از سه استان اصفهان،بوشهر،فارس  به صورت خاص در این نمایشگاه فرهنگی شرکت کرده اند و به ارائه محصولات خود پرداخته اند.

وی افزود معرق، میناکاری، نقاشی و مخصوصا فرش های نفیس از جمله آثار ارائه شده در این نمایشگاه می باشد. همچنین اختصاص فضای مناسب برای ارائه موسیقی محلی و زورخانه ای در این مکان صورت گرفته است.

بختیاری درباره ی تنوع محصولات ارائه شده در نمایشگاه "شکوه ایران" بیان داشت: با توجه به جمعیت پرشور و با ذوقی که در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در کشور قطر حضور دارند، تلاش کردیم متناسب با سلیقه‌های مختلف نسبت به معرفی توانمندی‌های هنری، تمدن و فرهنگ کشورمان گام برداریم . به عنوان مثال در این نمایشگاه حدود 15 گروه مختلف هنری حضور دارند.

وی همچنین با اشاره به ساعت فعالیت نمایشگاه افزود: نمایشگاه شکوه ایران هر روز در طول یک ماه برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 از ساعت 12 تا 10 شب میزبان علاقمندان خواهد بود، اما براساس این رویکرد که تنها قرار است نسبت به معرفی هنر و فرهنگ یا جاذبه‌های کشورمان اقدام کنیم موضوع فروش محصولات یا صنایع دستی در این نمایشگاه مطرح نیست.

انتهای پیام