صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این اتحادیه قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از محل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بازدید کرد و در جریان اقدامات و فعالیت‌های این اتحادیه قرار گرفت و سپس در نشستی با هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان حاضر شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه در این نشست با اشاره به اجرای طرح «۴ هزار حافظ قرآن کریم به نیت ۴ هزار شهید استان» با عنوان «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» در استان گفت: این طرح یک ابرپروژه فرهنگی هست که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون این طرح با استقبال خوبی همراه بوده است و زمینه‌ای برای علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم فراهم شده است تا بتوانند در این طرح شرکت کنند.

در ادامه حسین قادری، رئیس هیئت مدیره با اشاره به فعالیت ۱۲ ساله صندوق قرض‌الحسنه اتحادیه افزود: هر چند اعتبارات صندوق با محدودیت منابع پایدار روبرو است، اما با این حال توانسته تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ضروری و مدت‌دار به موسسات و فعالان قرآنی پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: از معاونت قرآن و عترت درخواست داریم تا با تقویت منابع مالی صندوق قرض‌‌الحسنه اتحادیه، در افزایش کمیت و کیفیت پرداخت تسهیلات به موسسات، اتحادیه را حمایت کند. 

در ادامه نشست سایر اعضای هیئت مدیره نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

در پایان علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت مواردی را در زمینه جایگاه و وضعیت قرآنی کشور بیان کرد و در خصوص موارد مطروحه قول مساعد داد.

انتهای پیام