صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

دویست و هفتاد و ششمین شماره نشریه کاشف و ویژه‌نامه دهم تدبر منتشر شد.

به گزارش ایکنا، دویست و هفتاد و ششمین شماره نشریه کاشف و ویژه‌نامه دهم تدبر از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

این شماره به صاحب‌امتیازی، مدیرمسئولی و سردبیری احمدرضا اخوت و اعضای مدرسه دانشجویی قرآن و عترت به عنوان اعضای هیئت تحریریه تهیه شده است.

از عناوین این شماره می‌توان از تأمل در روش‌های تدبر، معرفی دوره تهلیل‌نویسی به همراه گزارش عملکرد کارگروه مربوطه، چیستی و چرایی تهلیل، معرفی و گزارش دوره پژوهشی تهلیل، ارزیابی تهلیل، محتوای کتب چهارگانه تهلیل و ... نام برد.

در مطلبی با عنوان «چیستی و چرایی تهلیل» می‌خوانیم: «وقتی فرد به دوره تهلیل می‌رسد، چندین ساعت در یک سوره خاص وقوف می‌کند. این وقوف در سوره‌ها منجر به تفاوت‌های اساسی در فرد می‌شود، البته تفاوت‌ها در مقایسه با دیگران نیست، بلکه در قیاس با قبل خود فرد مد نظر است. شبیه به حالت انسانی است که کربلا رفته باشد یا خبر، حج به جا آورده باشد یا خیر. البته اگر این وقوف تکلیف‌مدار باشد نه عاشقانه، بهره‌ها کمتر خواهد شد، لذا این مطلب به خود فرد بستگی دارد. باید فرد میل داشته باشد تحت تربیت یک سوره قرار گیرد. مثل این است که یک عالم، انسانی را به شاگردی بپذیرد و او را تأدیب کند.

قابل ذکر است در واقع هر سوره‌ای از قرآن، نماینده کل قرآن است و اگر فرد یک سوره را خوب کار کند می‌تواند کل قرآن را در آن سوره مشاهده کند».

دریافت نشریه کاشف

انتهای پیام