صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

«یمنی سامح عوض»، دانش‌آموز مقطع راهنمایی در مصر است که منزلش را به مکتبخانه‌ای برای آموزش قرآن به کودکان تبدیل کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، یمنی سامح عوض، دانش‌آموز مقطع راهنمایی است که در روستای «دسیا» در شهر فیوم مرکز استان فیوم مصر زندگی می‌کند و  صوت دلنشینی در تلاوت قرآن دارد.

وی که حافظ کل قرآن است، در این باره می‌گوید: از کودکی حفظ قرآن را با تشویق خانواده به ویژه پدر و مادرم شروع کردم و توانستم حافظ کل قرآن شوم.

این دختر مصری تصریح کرد: در مسابقات حفظ قرآن و حدیث نبوی زیادی شرکت کرده‌ام و خدا را شکر به مقام نخست این مسابقات در سطح استان و سازمان‌های آموزشی دست یافته‌ام.

وی ادامه داد: ایده افتتاح مکتبخانه برای آموزش حفظ قرآن به کودکان را به پدرم گفتم و این آرزوی من به حقیقت پیوست و در حال حاضر روزانه حدود 50 کودک از دختر و پسر و در مقاطع مختلف تحصیلی به این مکتبخانه رفت و‌آمد دارند.

یمنی سامح عوض همچنین گفت: من به این کودکان قرآن آموزش می‌دهم و آنان در چند گروه در طول روز در مکتبخانه به یادگیری قرآن مشغول می‌شوند.

وی بیان کرد: بزر‌گترین الگوی من در میان قاریان و شیوخ، عبدالباسط عبدالصمد است؛ زیرا هنگام تلاوت قرآن، صوت خاشعانه و دلنشینی دارد.

یمنی، آرزو دارد که در آینده وارد دانشکده پزشکی مصر شده و به عنوان پزشک متخصص بیماری‌های قلبی و قفسه سینه از این دانشکده فارغ‌التحصیل شود.

انتهای پیام