صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
حجت‌الاسلام میرمعزی بیان کرد:

مدیر پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت گفت: حوزه اگر بخواهد انقلابی بماند و نقش بیشتری در تکامل انقلاب بازی کند، باید چند مأموریت اساسی یعنی آموزش، پژوهش، تبلیغ و تربیت نیروی انسانی را طوری ساماندهی کند که خروجی آن به درد چنین آرمان و هدفی بخورد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین میرمعزی، مدیر پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت، 18 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه سلسله نشست‌های حوزه انقلابی در مدرسه معصومیه(س)، گفت: بنا شده این دوره از نشست‌ها تا 25 اسفندماه ادامه یابد و نتایج آن برای مخاطبان بازگو شود.

وی افزود: موضوع حوزه انقلابی، موضوعی حیاتی برای حوزه است که مقام معظم رهبری هم بارها بر آن تاکید فرمودند اگر می‌خواهیم نظام، انقلابی بماند، حوزه باید انقلابی بماند؛ این سخن کوتاه در عین حال بسیار پرمغز است.

معاون سابق پژوهش حوزه علمیه افزود: طبق فرموده رهبری حوزه باید برای دو سه دهه آینده خود برنامه‌ریزی کند و این برنامه‌ریزی مبتنی بر اندیشه باشد. انقلاب به معنای تحول بنیادی در اصول، مبانی، ارزش‌ها و آرمان‌ها است؛ گاهی سخن از تحول است ولی گاهی، تحول ریشه‌ای مدنظر است؛ انقلاب اسلامی هم به معنای تحول عمیق بر اساس مبانی، اصول و ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم این تحول را براساس فرمایشات رهبری توصیف کنیم، می‌گوییم تحول عمیق حرکت به سمت زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است که مراحلی چون دولت، جامعه و تمدن اسلامی را در خود دارد.

حجت‌الاسلام میرمعزی بیان کرد: البته تمدن اسلامی در خلأ مطرح نیست و امروز صحنه در اختیار کفر و استکبار جهانی است، دشمن از قدرت زیادی در همه عرصه‌ها برخوردار است و با تمام توان قصد دارد جلوی این حرکت را بگیرد.

تهاجم بی‌سابقه علیه انقلاب

مدیر پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت، ادامه داد: دشمنان با تهاجم سیاسی و اقتصادی و تحریم و اخیراً با جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی درصدد مقابله با انقلاب برآمده‌اند. تمدن رقیب ما براساس کفر و الحاد بیان شده است و نمی‌خواهد تمدنی براساس اسلام شکل بگیرد و جهانی شود و انقلاب اسلامی در چنین شرایطی به رشد و کمال می‌رسد.

وی اضافه کرد: حوزه به تعبیر رهبری، مادر این انقلاب است و آن را رشد و پرورش داده است. حوزه انقلابی اگر از بن دندان معتقد به این مطلب باشد و در این جبهه وسیع و دشمنی‌های زیاد، سینه سپر کرده و جلودار باشد و دیگران را با خود حرکت دهد، انقلابی باقی خواهد ماند.

مدیر پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت گفت: حوزه اگر بخواهد در چنین دنیایی که تحولات آن خیلی سریع رخ می‌دهد، انقلابی بماند و نقش بیشتری در تکامل انقلاب بازی کند، باید چند مأموریت اساسی یعنی آموزش، پژوهش، تبلیغ و تربیت نیروی انسانی را طوری ساماندهی کند که خروجی آن به درد چنین آرمان و هدفی بخورد.

وی تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم صرفاً برای امروز برنامه بریزیم بلکه می‌خواهیم حوزه را برای 30 سال آینده بسازیم؛ آینده‌ای که ممکن است هیچ شباهتی با امروز نداشته باشد، از این رو نیازمند مطالعه گسترده راهبردی آینده‌نگر و راه پخته مطالعه‌شده عمیق و اساسی دارد.

انتهای پیام