صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

حماس حمله صبح امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و بازداشت و بیرون کردن روزه‌داران فلسطینی معتکف در این مکان مقدس را محکوم کرد و درباره پیامدهای آن به این رژیم اشغالگر هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ده‌ها نفر از نظامیان اشغالگر صهیونیستی سحرگاه امروز با حمله به مصلای القبلی در مسجدالاقصی روزه‌داران فلسطینی معتکف را بیرون کرده و شماری از آنها را بازداشت کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین با اعزام نیروهای بیشتر به صحن‌های مسجدالاقصی اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی در آنجا کردند اما به کسی آسیبی نرسید.

این نظامیان صهیونیست همچنین تلفن‌های همراه معتکفان در مسجد را توقیف کرده و مانع از بازگشت آنها به داخل مسجد شدند.

روزه‌داران فلسطینی معتکف هم در اعتراض به تعرض رژیم صهیونیستی و وحشی‌گری آن در بیرون کردنشان از مسجدالاقصی با سردادن تکبیر به مقابله برخاستند.

فعالان فلسطینی هم با انتشار کلیپ‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند که عناصر پلیس رژیم اشغالگر به زنان و مردان روزه‌دار معتکف در مسجدالاقصی هجوم آوردند. در این ویدئوها نشان داده می‌شود که معتکفین در حال سردادن تکبیر و شعار علیه رژیم صهیونیستی در حال بیرون رفتن از مسجدالاقصی هستند.

برپایی نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در جمعه گذشته در صحن‌های مسجدالاقصی با وجود تدابیر و محدودیت‌های امنیتی شدید رژیم صهیونیستی آن هم با حضور قریب به یکصد هزار فلسطینی خشم این رژیم اشغالگر را به همراه داشت.

در همین حال عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس با صدور بیانیه‌ای در محکومیت یورش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: نظامیان اشغالگر با هتک حرمت قداست ماه رمضان و حرمت مسجدالاقصی حق آزادی عبادت را مصادره کردند و یورش به مسجد و تلاش برای بیرون کردن معتکفان تنشی خطرناک است که رژیم اشغالگر مسئول پیامدهای آن است.

 

 
انتهای پیام