صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۷۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
گفت‌وگوی ایکنا با محمود تلخابی / ۱

محمود تلخابی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به مناسبت هفته کودک در گفت‌وگو با ایکنا درباره درهم‌تنیدگی ویژگی‌های شناختی و هیجانی کودکان می‌گوید: اگر شایستگی‌های کودک را به دو گروه شناختی و هیجانی تقسیم کنیم؛ همه ویژگی‌هایی‌ که با واژه دانستن و بلد بودن همراه است، ویژگی‌های شناختی کودک است که برای ما مهم است؛ مانند دانستن محاسبات ریاضی، توانایی حل مسئله و تفکر. در واقع همه توانایی‌های کودک قابلیت‌های شناختی اوست اما سیستم هیجانی او را که به رسمیت نمی‌شناسیم و برایش برنامه نداریم؛ در انسجام ویژگی‌های شناختی نقش دارد. موفقیت سیستم شناختی وابسته به سیستم هیجانی است و اگر این سیستم مختل شود، سیستم شناختی نیز به درستی کار نمی‌کند.

 
 
گفت‌وگو از محسن مسجدجامعی
تصویر و تدوین از حامد عبدلی
انتهای پیام