صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۰۶۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
یادداشت وارده/

عباسعلی رهبر در یادداشتی در جریان پدیده حوزه علمیه ازگل تاکید کرد: ای کاش مسئولین ما هفته‌ای یکبار یا لااقل ماهی یکبار نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را با تمرکز می‌خواندندند.

به گزارش ایکنا، عباسعلی رهبر، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی با عنوان «سه گزاره کاربردی در پدیده حوزه ازگل» نگاهی جدید به این موضوع داشته است. متن یادداشت در ذیل آمده است؛

در جریان پدیده حوزه علمیه ازگل جدا از بیانیه‌ها و تحلیل‌‌های مختلف می‌توان از زاویه دیگری هم به موضوع مذکور پرداخت:

اول - توجه به تغییر دنیای اطلاعات و داده‌ها است (تغییر از اطلاعات گاوصندوقی و محفوظ به اطلاعات ویترینی و باز)

دوم - بر اساس تجربه زیستی اجرایی نویسنده، محرز شده است که در بعضی از کارگزاران شاهد امر ساده‌سازی اعتماد بدون توجه به افکار عمومی هستیم. یعنی شاهدفراگیر شدن اعتماد شخصی در امور جزییه به اعتماد کامل در امور اجتماعی بوده‌ایم به گونه‌ای که همه امور را براساس اعتماد اولیه به شخصی به صورت نسبتا مطلق واگذار می‌کنند در حالی که نظارت خود را نیز حذف می‌کنند و نتیجه آن امکان انحراف و بروز مسئله است.

سوم - ای کاش مسئولین ما هفته‌ای یکبار یا لااقل ماهی یکبار نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را با تمرکز می‌خواندند(نهج‌البلاغه، نامه ۵۳) که در قسمتی از این نامه می‌فرمایند: پس در کارهای کارگزارانت وارسی کن و ارباب راستی و وفا را بر آنان مراقب‌ ساز که بازرسی نهایی در کارشان آنان را به امانتداری و نرمی با مردمان وادار می‌سازد.

انتهای پیام