صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۴۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
شهر تهران مملو از نورانیت می‌شود؛

گروه فعالیت‌های قرآنی: در حاشیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، دانشگاه‌ها و مساجد استان تهران میزبان قاریان بین‌المللی و کشوری خواهند بود تا فضای شهر تهران بیش از هر زمان دیگری قرآنی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و در نقاط مختلف استان تهران محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی در دانشگاه‌ها، مساجد، فرهنگسراها و اماکن مذهبی و حسینیه‌ها برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش این محافل نورانی از روز دوشنبه، هشتم دی ماه آغاز و تا روز هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت و در آن قاریان و حافظان کشوری و بین‌المللی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید خواهند پرداخت.

در اولین محفل از این مجموعه محافل که روز دوشنبه هشتم دی ماه برگزار می‌شود چند نفر از قاریان کشوری و بین‌المللی بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید بهشتی تهران واقع در تهرانپارس، بین فلکه دوم و سوم کوچه قانع عبادی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه و همزمان با حماسه غرور آفرین نهم دی توسط مردم ولایت مدار ایران اسلامی، مصلای آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در شهر ری بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان محفل انس با قرآن دیگری خواهد بود.

این محافل در روز دهم دی‌ماه از ساعت 13 تا 15 در مسجد کوثر تهران واقع در خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، خیابان عزیزی ادامه خواهد یافت. در این روز همچنین مسجد شهابی واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید کیامنش، خیابان شهید شکوری از بعد از اذان مغرب میزبان یکی دیگر از محافل قرآنی است.

بر اساس گزارش ایکنا، روز پنج‌شنبه 11 دی‌ماه و همزمان با آغاز پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در سعادت‌آباد، بلوار پیام بالاتر از شهروند میزبانی یکی دیگر از محافل قرآنی را بر عهده خواهد داشت. این محفل نیز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. در این روز و بعد از نماز مغرب و عشاء محفل قرآنی دیگری با حضور قاریان بین‌المللی در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) واقع در شهرری، میدان معلم، کوی اسلام برگزار می‌شود.

جمعه شب دوازدهم دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء نیز مصلای آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری میزبان محفل انس دیگری با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی خواهد بود. در این روز و بعد از نماز مغرب و عشاء مسجد حضرت زهرا(س) واقع در محلاتی شرق به غرب، نرسیده به ورزشگاه شهید سعیدی، خیابان شهید شهمیرزادی میزبان محفل انس با قرآن دیگری خواهد بود.
این محافل در روز دوشنبه 15 دی ماه و با برگزاری محفل دیگری در مسجد جامع الزهرا(س) واقع در شهرری، قیام دشت، بلوار امام خمینی(ره) از سر گرفته خواهد شد. این محفل نورانی نیز با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

در ادامه برگزاری این محافل قرآنی، مسجد امام علی(ع) واقع در خیابان آذربایجان، بین قصرالدشت و خوش میزبان محفل انس با قرآن دیگری است. این محفل نورانی روز دوشنبه 15 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

در روز دوشنبه 15 دی‌ماه محفل قرآنی دیگری در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در شهرری، فلکه اول دولت آباد، خیابان دهخدا برگزار می‌شود، این محفل از بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود، محفل دیگری که در این روز پر ترافیک از لحاظ برگزاری محافل قرآنی برگزار می‌شود به میزبانی دارالقرآن شهرداری اسلام‌شهر خواهد بود. این محفل از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

همچنین روز سه شنبه 16 دی ماه نیز مسجد مسلم ا‌بن عقیل(ع) واقع در خیابان شهید مدنی، خیابان سبلان جنوبی بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان محفل انس با قرآن دیگری خواهد بود. همچنین در این روز مسجد کوی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد شمالی بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان قاریان ملی و بین‌المللی خواهد بود.

آخرین محفل انس با قرآن مربوط به پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز روز پنجشنبه 18 دی‌ماه در مسجد رسول اکرم(ص) واقع در خیابان خلیج فارس، 12 متری المهدی، تقاطع حیدری برگزار خواهد شد.