صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۹۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
رحیم قربانی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به بیانیه متقن و شفاف دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره یکسره کردن ادغام اتحادیه‌های قرآنی ـ مردمی، بیانیه‌ای را منتشر و موردی را متذکر شد.

به گزارش ایکنا؛ در یکصد‌وسومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که امروز، دهم شهریورماه برگزار می‌شود، در کنار حضور نماینده اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، دعوت و حضور نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور را نیز شاهد هستیم، با توجه به اینکه در بیانیه رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی تنها اتحادیه رسمی، اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت و کشور معرفی شده است. در این راستا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور بیانه‌ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
با وجود بیانیه متقن و شفاف دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره یکسره کردن ادغام اتحادیه‌های قرآنی ـ مردمی، دعوت از مدیرعامل اتحادیه غیرقانونی تشکل‌های قرآن و عترت و ‌نمایندگان آن اتحادیه به جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه قرآنی، موجب تعجب و حیرت شد و باز نشان داد عامل اصلی عدم کارایی شورای توسعه و ناتوانی و ناهماهنگی پیگیری امور قرآنی کشور توسط این شورا، به خود شورای توسعه و به ویژه دبیر شورای توسعه قرآنی برمی‌گردد که به نظر می‌رسد منافع دبیر شورای توسعه و مؤسسات قرآنی مربوط به خود، به اعضا و اتحادیه غیرقانونی تشکل‌های قرآن و عترت کشور بستگی دارد.

لذا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن وعترت کشور و اتحادیه‌های استانی آن به عنوان تنها اتحادیه قانونی، به شورای توسعه قرآنی و به ویژه دبیر آن هشدار و اخطار می‌دهد که مدافع بیانیه‌ها و قوانین و مصوبات شورای توسعه قرآنی باشند و اگر در این خصوص شورای توسعه قرآنی، ناتوان است ـ که بارها این موضوع به اثبات رسیده است ـ راه را برای حضور دلسوزان واقعی قرآن و عترت کشور باز کند.

به هر حال عواقب حضور اعضای غیر قانونی در جلسه امروز، 10 شهریورماه، مجمع مشورتی متوجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه قرآنی خواهد بود.
اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور»
انتهای پیام

مطالب مرتبط