صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

گروه بین‌الملل ــ جشن عباپوشی نخستین طلاب حوزه علمیه فاطمیه با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا، پایتخت اوگاندا برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم جشن عباپوشی نخستین طلاب حوزه علمیه فاطمیه(س) وابسته به مجتمع آموزشی و تربیتی امام رضا(ع) کامپالا با حضور اساتید، شخصیت‌های فرهنگی، ائمه جماعات و دانش‌آموختگان در این مجتمع برگزار شد.

در این مراسم، نخستین دانش‌آموختگان حوزه علمیه فاطمیه که همزمان با تحصیل دروس دبیرستانی، علوم حوزوی را نیز فرا گرفته‌اند با احراز شرایط لازم و دریافت گواهینامه و لوح تقدیر رسماً عبا پوشیدند.

طلبه‌های این حوزه علمیه با هماهنگی‌های به عمل آمده فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و آموزشی خود را در مراکز مختلف دینی، فرهنگی، علمی و مساجد کامپالا و شهرستان‌ها به عنوان امام جمعه و جماعت آغاز کردند.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در این مراسم، گفت: در دین مبین اسلام، طلبگی و لباس روحانیت جایگاه رفیعی داشته و از قداست و حرمت خاصی برخوردار بوده است.

وی خطاب به شش دانش‌آموخته حوزه علمیه فاطمیه کامپالا گفت: شما از امروز به عنوان سرباز امام زمان(عج) مسئولیت سنگینی در ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب، تقویت ایمان و روحیه خودباوری و تهذیب نفس در میان جوانان به عهده دارید.

قزلسفلی اظهار کرد: از افتخارات پوشیدن عبا به عنوان لباس مکمل حوزوی همین بس که به اهل البیت پیامبر اکرم(ص) آل عبا نیز گفته می‌شود.

مجتمع آموزشی و تربیتی امام رضا(ع) کامپالا در صدد است به زودی از میان دانش‌آموزان دختر دبیرستان تحت پوشش خود تعدادی را در حوزه علمیه فاطمیه ثبت نام کند.

انتهای پیام