صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از در دست داشتن 4 اسیر از سربازان رژیم اشغالگر و آمادگی خود برای انجام مذاکرات غیر مستقیم به‌منظور اجرای توافقنامه تبادل اسرا خبرداد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المدن، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با تلویزیون العربی، تصریح کرد: تماس‌هایی را از سوی برخی طرف‌های میانجی در ارتباط با طرح پیشنهادی حماس برای امضای توافقنامه تبادل اسرا دریافت کرده است.

وی با بیان این که گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) چهار اسیر از سربازان رژیم اشغالگر را در دست دارد، از آمادگی خود برای مذاکرات غیر مستقیم به‌منظور اجرای توافق تبادل اسرا خبر داد.
 
گردان‌های القسام در ماه آوریل سال 2016 اعلام کردند: 4 سرباز اسرائیلی را به اسارت گرفته‌اند اما تنها هویت آرون شاوول را فاش کردند.
 
هنیه همچنین تصریح کرد: رئیس جنبش حماس در غزه اعلام کرده است ما برای انجام مذاکرات غیرمستقیم به‌منظور اجرای توافق تبادل اسرا آماده هستیم.
 
یحیی السنوار، فرمانده حماس در غزه روز پنج‌شنبه، 14 فروردین ماه از آمادگی این جنبش برای اعطای امتیازات جزئی در برابر آزادى اسراى فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان خبر داد. 
 
حماس پیش از این تصریح کرده بودکه اسرائیل اقدام جدی در برابر طرح پیشنهادی سنوار انجام نداده و توپ همچنان در زمین رژیم اشغالگر است.

براساس بیانات فلسطینی اسرائیل از سال 1967 نزدیک به دو میلیون فلسطینی را به اسارت گرفته است؛ به‌گونه‌ای که تعداد اسرا داخل زندان‌های رژیم اشغالگر در سال 2020 نزدیک به 5 هزار نفر عنوان شد.

آشتی داخلی 

هنیه در ارتباط با پرونده داخلی فلسطین بار دیگر بر جدیت حماس برای تحقق صلح و موافقت با هر پیشنهادی که دولت خودگردان آن را بپذیرد اعم از اجرای انتخابات یا تشکیل حکومت وحدت ملی تأکید کرد.

رابطه با عربستان

هنیه در خصوص ارتباط با عربستان سعودی از اقدامات اخیر حکومت سعودی در ارتباط با مسئله  فلسطین ابراز تأسف و آن را مخالف همه معیارهای عربی توصیف کرد.
 
وی با بیان این که بازداشت بیش از 60 فلسطینی در زندان‎های سعودی تنها به این اتهام که به ملت خود کمک کرده‌اند، بسیار تأسف‌آور است، گفت: ما برای پایان دادن به این پرونده، نامه‌‌ای را مستقیماً به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان ارسال کردیم و برخی چهره‎های بین‌المللی را نیز واسطه قرار دادیم اما هیچ توضیحی از جانب ریاض دریافت نکرده‌ایم.

کرونا

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ارتباط با نحوه تعامل با ویروس کرونا در غزه تصریح کرد: حماس استراتژی واضح و مشخصی در رویارویی با ویروس کرونا دارد که مبتنی بر سه عنصر پیشگیری و ایجاد مکان‌های قرنطینه، ایجاد ایستگاه‌های امدادرسانی، برنامه‌ریزی برای مواجهه با عمق فاجعه در نوار غزه است.
انتهای پیام