صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
حجت‌الاسلام عاملی در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت یک مرجع مردمی برای تخصیص منابع مالی، گفت‌وگو برای انجام امور قرآنی و توسعه وظایفی که حول قرآن کریم برعهده ماست خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: با انتخابات اتحادیه کشوری و ادغام دو اتحادیه، یک نهاد مردمی برای تخصیص منابع مالی، مشورت و گفت‌وگو برای انجام امور قرآنی و توسعه وظایفی که حول قرآن کریم برعهده ماست پیدا شد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: به دلیل اینکه انتخابات طی مدت‌ها دچار اعوجاجی شده بود، مرجعیت مردمی را از دست داده بودیم، گرچه در استان‌ها افراد به صورت آتش به اختیار براساس وظایف قرآنی عمل می‌کردند، اما این امر انسجام بیشتری را فراهم کرد و قطعاً مرجعی جز اتحادیه نخواهیم داشت.

عاملی درباره محدود بودن اعتبارات اختصاص‌یافته به بخش قرآنی ـ مردمی اضافه کرد: سازمان برنامه بودجه باید اعتبار بیشتری را به این موضوع تخصیص دهد و قول می‌دهیم که اعتبارات حداکثری را در اختیار انجمن‌های مردمی قرار دهیم.

مجمع عمومی غیرمتمرکز به منظور انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(اتحادیه مدغم قرآنی) جمعه، سوم مردادماه، در ۳۱ استان برگزار شد. روند این انتخابات از محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران به صورت تصویری با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشاهده شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط