صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

اعضای یک حزب افراطی دانمارک برای چندمین بار نسخه‌هایی از قرآن کریم را در محله‌ای مسلمان‌نشین در یکی از شهرهای این کشور آتش زدند.

به گزارش ایکنا به نقل از راشاتودی، جمعی از اعضای حزب افراط‌گرای ضداسلامی اشترام کورس (Stram Kurs) دانمارک در منطقه‌ای از شهر فردریشیا، که بیشتر ساکنان آن را مهاجران ترک و مسلمان تشکیل می‌دهند، مراسم قرآن‌سوزی برپا کردند. این اقدام باعث ناراحتی گروهی از مردم محلی شد و پلیس یک مرد را بازداشت کرد.
 
اعضای این حزب به رهبری «راسموس پالودان»، اواخر بعدازظهر جمعه (11 مهرماه) در فردریشیا تجمع کردند. در حالی که در ابتدا انتظار می‌رفت این مراسم در یک پارک محلی برگزار شود، این گروه در منطقه‌ای محصور زیر نظر چندین افسر پلیس تجمع کردند.
 
اعضای این حزب افراطی با اعلام اینکه این اقدام آنها برای ارسال یک پیام سیاسی انجام می‌شود، نسخه‌هایی از قرآن را به آتش کشیدند.
 
پالودان، رئیس این حزب، در سخنانی اسلام‌ستیزانه گفت: امروز حقیقت را در مورد اسلام می‌گوییم، زیرا بسیاری از مردم دانمارک نمی‌دانند كه اسلام چیست و ارزش‌ها و باورهای اسلامی در تضاد با ارزش‌های دانمارک است.
 
این حزب راست‌گرای افراطی، که در سال 2017 تأسیس شد، بارها در دانمارک و کشورهای همسایه اسکاندیناوی به اقدامات ضداسلامی مشابه دست زده است که آخرین نمونه آن تجمع اعضای این حزب در شهر مالموی سوئد و قرآن‌سوزی بود. پالودان پس از اقدام به سوزاندن قرآن به مدت دو سال از ورود به سوئد منع شد. این اقدام واکنش بسیار شدید مسلمانان مالمو و اعتراضات و خشونت‌هایی را در پی داشت.

این حزب در دانمارک محبوبیت ندارد و در هر دوره از انتخابات که شرکت کرده موفق به کسب کرسی در مجلس این کشور نشده است و میزان رأی آن در آخرین انتخابات عمومی در سال 2019 از آستانه 2 درصد عبور نکرد.
 
انتهای پیام