صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۳۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی اهل کرمانشاه، صبح امروز، 18 آبان‌ماه در سن 52 سالگی و در اثر ابتلا به بیماری کرونا به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایکنا، هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی اهل کرمانشاه، صبح امروز، یکشنبه، 18 آبان‌ماه در سن 52 سالگی و در اثر ابتلا به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: متأسفانه استاد هوشنگ یاری، امروز، ساعت 5 صبح به علت وخامت حال ناشی از بیماری کرونا، در یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی در ادامه گفت: مرحوم یاری، انسان معنوی، متواضع و قاری برجسته قرآن بود که توفیق داشتم از خردسالی همراه با ایشان که چند سالی از من بزرگتر بودند، در جلسات و محافل قرآنی کرمانشاه شرکت کنم. حضور این استاد در کرمانشاه رونقی برای جلسات و دلگرمی قرآن‌آموزان محسوب می‌شد.

بنابر این گزارش، مرحوم یاری، معلم بازنشسته آموزش و پرورش و صاحب عناوین متعدد کشوری و بین‌المللی از جمله رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی کشور سوریه در سال 1384 بود و بارها توفیق یافت در محضر مقام معظم رهبری به تلاوت قرآن بپردازد.

خبرگزاری ایکنا، این ضایعه را به جامعه قرآنی کشور به ویژه فعالان قرآنی استان کرمانشاه و خانواده مرحوم یاری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت شورای عالی قرآن

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت قاری ممتاز و متخلق کشورمان جناب آقای هوشنگ یاری، جامعه قرآنی کشور را متأثر کرد. این قاری پیشکسوت، تلاش قابل تقدیری در رشد جریان قرائت قرآن در استان کرمانشاه انجام داد و با حضور در محافل داخل و خارج از کشور، افتخارات قرآنی زیادی کسب کرد.

شورای عالی قرآن ضایعه فقدان این عزیز قرآنی را به خانواده محترم ایشان، جامعه قرآنی کشور و قرآنیان استان کرمانشاه تسلیت می‌گوید و غفران الهی را برای آن فقید سعید مسئلت دارد.

پیام مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

متن پیام عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی بدین شرح است؛

خاندان معظم قرآنی یاری

سلام علیکم بما صبرتم

رحلت جانسوز قاری ممتاز کتاب آسمانی، بنده شایسته خدا، مرد با ایمان و برادر متخلق، پیشکسوت قرآنی جناب استاد هوشنگ یاری رضوان الله تعالی علیه را که در این ایام، آسمانی شد به‌ محضر آن خانواده عالی مقام تسلیت و تعزیت عرض نموده و به موازات آرزوی علو مرتبت و رفعت درجات آن عزیز سفر کرده، بقاء عمر و دوام سلامتی و عزت و سرافرازی بازماندگان معزز و همچنین صبر و شکیبایی ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌دارم.

مرام قرآنی و جوانمردی آن مرد عامل به قرآن هرگز از یاد و خاطره جامعه قرآنی نخواهد رفت.

و سلام علیه یوم ولد و یوم
یموت و یوم یبعث حیّا

پیام رئیس سازمان دارالقرآن الکریم

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور خانواده ارجمند و گرانقدر مرحوم استاد هوشنگ یاری
جامعه قرآنی كشور از شنیدن خبر درگذشت يكی از خادمان و اساتید زحمتکش قرآنی کشور در استان کرمانشاه متأثر شد.
استاد هوشنگ یاری عمر بابركت خود را در راه ترویج فرهنگ متعالی قرآن كريم سپری و بارها پرچم مقدس ایران اسلامی را در مسابقات متعدد بین‌المللی به احتزاز درآورد و هم اينك جمع نورانی قرآنيان را ترك نموده و در جوار حق تعالی آرام گرفته است.
اينجانب ضمن عرض تسليت اين ضايعه به خانواده محترم آن مرحوم، از سوی خود، كاركنان سازمان دارالقرآن الكريم و همه جامعه قرآنی كشور برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جزيل از حضرت حق مسئلت می‌نمايم.

پیام تسلیت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر شورای معارف سیما

متن پیام جواد شیخ‌اکبری بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون
حنجره‌هایی از جنس آسمان، آیات نورانی پروردگار را برای ساکنان زمین تلاوت می‌کنند و پنجره‌هایی می‌شوند برای درک فضیلت‌های آسمانی.
«هوشنگ یاری» یکی از قاریان عزیزی بود که به دور از نام و شهرت، سالیان سال در اشاعه فرهنگ ناب قرآن از نَفَس و از نفس خویش گذشت. شبکه قرآن و معارف سیما با آرزوی رحمت و غفران الهی، درگذشت این خادم و قاری بزرگوار را به خانواده داغدارش و جامعه قرآنی کرمانشاه تسلیت می‌گوید‌.

پیام رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

در پیام مهدی‌ قره‌شیخلو آمده است؛ 

خانواده محترم قاری و مدرس ممتاز قرآن کریم مرحوم آقای هوشنگ یاری

ضایعه درگذشت قاری ممتاز و با اخلاق کشور، زنده‌یاد استاد هوشنگ یاری که عمری، در مسیر قرآن و اهل بیت گام برداشتند و دارای سوابق ارزشمندی در عرصه فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی بودند به جامعه بزرگ قرآنی کشور، قرآنیان استان کرمانشاه و همه بازماندگان گرانقدر آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند متعال غفران و آرامش الهی برای آن فقید سعید و صبر اجر برای همه وابستگان آن عزیز سفر کرده مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت مهندس بازوند، استاندار کرمانشاه

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت قاری بین‌المللی و‌‌ پیشکسوت قرآنی «حاج هوشنگ یاری» که در اثر ابتلا به کرونا دعوت حق را لبیک گفت، سبب اندوه و غم فراوان شد.

این عزیز قرآنی، قاری برجسته و وارسته از سجایای اخلاقی، تواضع و پارسایی ویژه‌ای برخوردار بوده و با فعالیت و مجاهدت ۴۰ ساله در راه ترویج قرائت قرآن، توانست آیات الهی را به گوش مردم برساند و‌ در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی نماید که با تعلیم شاگردان بسیار یاد و خاطره‌اش جاودانه شد.

اینجانب ضمن تسلیت ضایعه درگذشت این قاری ممتاز و با اخلاق به خانواده معزا و جامعه قرآنی کشور از درگاه خداوند منان و رحمان برای آن مرحوم فقید سعید، خادم کتاب آسمانی، غفران، آمرزش و رحمت واسعه الهی و همنشینی با نیکان و صالحان و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

انتهای پیام