صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۹۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹

پنجمین سالگرد شهدای شیعیان زاریا در نیجریه با حضور جمعی از صاحب‌نظران و اعضای خانواده شیخ زکزاکی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ در این همایش مجازی، برخی اعضای خانواده شیخ زکزاکی و تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران  سخنرانی خواهند کرد.

این همایش به همت ستاد بزرگذاشت پنجمین سالگرد شهدای زاریا و با مشارکت نهادهایی همچون مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعةالمصطفی العالمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

در این همایش مجازی، شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله الدقاق نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران، دکتر مسعود شجره رئیس انجمن اسلامی حقوق بشر اسلامی در انگلیس و حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

قرار است این مراسم روز شنبه 22 آذرماه به صورت زنده از ساعت 18 در شبکه‌های سه سیمای جمهوری اسلامی ایران، پرس تی وی، العالم، الکوثر، هوسا تی وی و On4 tv پخش شود.

یادآور می‌شود، روز 22 آذرماه 1394 مصادف با 13 دسامبر 2015 است که شیعیان شهر زاریا در نیجریه مشغول عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه‌ای بودند و ارتش این کشور به حسینیه زاریا و منزل شخصی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه حمله کردند و با کشتن بیش از هزار نفر از شیعیان این کشور و شماری از اعضای خانواده شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش را به شدت زخمی نمودند و به اسارت بردند.
انتهای پیام