صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۶۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

دوره تربیت مربی حفظ قرآن با حضور 48 نفر از بانوان و آقایان با همکاری مؤسسه خورشید بی‌نشان در بستر فضای مجازی برگزار شد.

هاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ارائه گزارش از فعالیت‌های تابستانه این اتحادیه و مؤسسات قرآنی سطح استان، گفت: با وجود شرایط کرونایی توانستیم دوره تربیت مربی حفظ براساس آنچه که اتحادیه کشوری ابلاغ کرده بود و طی تفاهم‌نامه و همکاری با ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره فوق 48 نفر از بانوان و آقایان شرکت کردند، بیان کرد: این دوره با همکاری مؤسسه خورشید بی‌نشان در بستر فضای مجازی برگزار شد و آزمون آن طی هفته آینده اخذ می‌شود و برای افرادی که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند، گواهینامه صادر می‌شود.

سعیدی‌شکوه با اشاره به همکاری مؤسسات قرآنی استان در اجرای طرح ملی قرآنی 1455 با محوریت حفظ و مفاهیم 70 آیه از قرآن‌ اظهار کرد: در اجرای این طرح ملی تقریبا 55 مؤسسه سطح استان وارد عمل شدند که طی آن سعی بر کشف استعدادهای قرآنی و شناسایی علاقه‌مندان به عرصه حفظ شد.

وی با ابراز گلایه از عدم همکاری دستگاه‌ها در واگذاری طرح‌ها و برنامه‌های خود به بخش مردمی، گفت: به دلیل عدم حمایت‌های لازم و عدم همکاری مناسب و نبود توافق‌نامه‌های دستگاه‌ها با اتحادیه کشوری، طرح و برنامه خاصی نیز انجام نشد. البته این چند برنامه نیز در کنار فعالیت‌های نیمه حضوری آموزش عمومی و تخصصی مؤسسات انجام گرفت.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان با اشاره به مهمترین برنامه پاییز امسال، افزود: در نظر داریم تا دوره تربیت مربی آموزش مدیران مؤسسات قرآنی در بحث اشتغال و استقلال مالی با تدریس اساتید دانشگاهی را برگزار کنیم.

انتهای پیام