صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۴۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

جنبش‌های جهاد اسلامی، حماس و المجاهدین ضمن تبریک عملیات استشهادی جوان فلسطینی در قدس تأکید کردند ملت فلسطین مقاومت را تنها گزینه آزادی فلسطین و تحقق آرمان خود می‌دانند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی عملیات استشهادی امروز عمر ابوعصب، جوان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیستی در نزدیکی مسجد الاقصی را تبریک گفت که به زخمی شدن دو نظامی صهیونیست منجر شد.

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت: ما به روح مبارز جوان انقلابی فلسطین درود می‌فرستیم و تأکید می‌کنیم که روح او خاری در چشم رژیم اشغالگر باقی خواهد ماند و تا زمانی که اشغالگران بر سینه ما نشسته، خانه‌های ما را ویران می‌کنند و نگهبانان مسجد الاقصی را تبعید و اهالی قدس را آواره می‌کنند، این رژیم روی امنیت و آسایش را نخواهد دید.

جهاد اسلامی افزود: جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در کرانه باختری و قدس اشغالی، قهرمانان و مردان شریف ما را از ادامه مقاومت در برابر آنها از هر راه و روشی دلسرد نخواهد کرد و فلسطین قهرمان پرور راه آزادی و پیروزی قطعی و شکست اشغالگران در همه فلسطین باقی خواهد ماند.

عزالدین تأکید کرد که خون شهدا به چراغی تبدیل می‌شود که راه مجاهدان و راهپیمایان به سوی بیت المقدس را روشن می‌کند و دل اشغالگران را به وحشت می‌اندازد و زمین و زمان را برای غاصبین به آتش می‌کشد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس هم تأکید کرد عملیات استشهادی در قدس گواه ادامه انقلاب ملت فلسطین علیه اشغالگران تا نابودی آنهاست و نشان‌دهنده ناتوانی اشغالگران در توقف انتفاضه ملت فلسطین با وجود همه سیاست‌های تروریستی آنهاست.

قاسم در بیانیه‌ای خبری گفت: این عملیات استشهادی و شهادت عامل آن تصویری از رویارویی بزرگ میان ملت فلسطین و مقاومت آن با اشغالگران است و این نبرد جز با پیروزی ملت فلسطین صاحب سرزمین و تاریخ فلسطین پایان نخواهد یافت.

جنبش المجاهدین فلسطین نیز عملیات استشهادی خود را تبریک گفت و تأکید کرد گزینه مقاومت بهترین گزینه برای آزادی فلسطین از چنگ صهیونیست‌های اشغالگر است.

این جنبش تأکید کرد: قدس و دلاور مردان آن نمونه مقاومت ملت فلسطین است که با همه ابزارها در مقابل توطئه‌های اشغالگران برای تسلط بر مقدسات مانند سدی نفوذ‌ناپذیر می‌ایستند و این عملیات اصرار ملت فلسطین بر گزینه مقاومت و رد همه دیگر گزینه‌ها که شکست آن ثابت شده است، نشان می‌دهد.

یک جوان فلسطینی امروز چهارشنبه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در بخش قدیمی قدس به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی مدعی است که این جوان فلسطینی با سلاح سرد به نیروهای پلیس این رژیم حمله کرده بود.

شاهدان می‌گویند که نظامیان اشغالگر پس از اینکه این جوان فلسطینی را به رگبار بستند، پیکر  او را روی زمین کشیده و سپس به داخل یک آمبولانس صهیونیستی انداخته و به طرفی نامعلوم بردند.

در حال حاضر ده‌ها نظامی اشغالگر با ایجاد حلقه امنیتی در مکان حادثه و وضع موانع آهنی مانع نزدیک شدن شهروندان به آنجا می‌شوند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌‎گویند که دو نیروی پلیس این رژیم در عملیات استشهادی جوان فلسطینی زخمی شدند که حال یکی از انها وخیم است.

انتهای پیام