صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
شخصیت‌های فلسطینی هشدار دادند؛

شخصیت‌های فلسطینی با هشدار درباره پیامدهای تصمیم تازه رژیم صهیونیستی در ملزم کردن دانش‌آموزان خود برای ورود غیرقانونی به مسجد‌الاقصی از حکومت‌های اسلامی خواستند برای دفاع از پایتخت معنوی مسلمانان جهان اقدام کنند.

 به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی در ملزم کردن دانش‌آموزان این رژیم برای ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی با محکومیت گسترده فلسطینی‌ها روبه‌رو شده که از حکومت‌های اسلامی خواستند برای دفاع از قبله نخست مسلمانان مداخله کنند.

شیخ محمد حسین، مفتی و خطیب جمعه مسجدالاقصی در خطبه‌های نماز جمعه درباره تصمیم کنست در ملزم کردن مدارس یهودی برای ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی هشدار داد.

الخطیب در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، 28 آبان که با حضور ده‌ها هزار فلسطینی برگزار شد، گفت: مسلمانان برای هیچ کسی غیر از خودشان حق ورود به مسجدالاقصی را به رسمیت نمی‌شناسند و همه مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است.

او قرار دادن نام مسجدالاقصی در فهرست اماکن مورد بازدید دانش‌آموزان صهیونیست را مردود خواند و گفت: مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمانان است تا در آنجا عبادت کنند و هیچ غیرمسلمانی در آنجا حقی ندارد.

مفتی قدس در ادامه خواستار همکاری برای مقابله با توطئه‌ها در تغییر وضعیت دینی و تاریخی مسجدالاقصی و همه قدس شد و گفت: باید صفوف امت اسلامی یکپارچه شده و فارغ از هر مسئله‌ای به دفاع از آرمان مسجدالاقصی بپردازند که علیه آنها نقشه‌ها ریخته شده است.

رژیم صهیونیستی درصدد شعله‌ور کردن آتش جنگ دینی در منطقه است

شورای اوقاف و امور و مقدسات اسلامی در قدس نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که هدف گرفته شدن مسجدالاقصی توسط گروه‌های یهودی افراطی بسیار خطرناک شده است.

در این بیانیه آمده است: تصمیم کمیته آموزش و پروش کنست در ملزم کردن مدارس وزارتخانه آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی برای گذاشتن نام مسجدالاقصی در جدول اماکن بازدید دانش‌آموزان یهودی در چارچوب حمله گروه‌های تندرو به مسجد‌الاقصی محسوب شده و خطرناک است.

شورای اوقاف قدس تصریح کرد: این تصمیم به منظور تقویت و افزایش تعداد کسانی شده است که روزانه به‌طور غیر قانونی وارد مسجدالاقصی می‌شوند تا بدین وسیله ایده وجود معبد موهوم هیکل در زیر مسجدالاقصی را در اذهان دانش‌آموزان صهیونیست تقویت کنند.

در این بیانیه آمده است: مسجدالاقصی با مساحت 144 کیلومتر مربعی آن از صحن‌ها، رواق‌ها و مصلاهای آن در روی زمین و زیر زمین همگی یک مسجد ناب اسلامی و متعلق به مسلمانان است که تقسیم و شراکت را نمی‌پذیرد.

این شورا تأکید کرد: ادعای غیرمسلمانان درباره اینکه مسجدالاقصی جزء میراث آنها محسوب می‌شود یک ادعای باطل و تهمت و بهتانی است برای به هم ریختن وضعیت تاریخی، دینی و قانونی که از ازل در اینجا قائم بوده است.

شورای اوقاف قدس گفت: هدف دولت افراطی و راست‌گرای رژیم صهیونیستی از تعرض به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان یعنی مسجدالاقصی، شعله‌ور کردن آتش جنگ‌های دینی در منطقه است که این رژیم همه تبعات آن را متحمل خواهد شد.

این شورا از ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی خواست برای دفاع از مسجدالاقصی این جرایم رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و آرمان فلسطین و مسجدالاقصی را در رأس اولویت‌های خود قرار دهند و مسلمانان در هر کجای دنیا برای عزیمت به مسجدالاقصی و نمازگزاردن در آنجا کمر همت ببندند.

لزوم تدارک سفرهای مسلمانان دنیا به مسجدالاقصی

محمود الهباش، قاضی قضات فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان نیز با هشدار درباره تصمیم کمیته آموزش و پرورش در کنست گفت: رژیم اشغالگر هر حیله و دروغی را به کار می‌گیرد تا ثابت کند یهودیان به مسجدالاقصی ارتباط دارند و این یکی از حلقه‌های توطئه برای یهودی‌سازی قدس است.

الهباش از جامعه بین‌المللی خواست برای مهار گستاخی رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن علیه مسجدالاقصی وارد عمل شود و با هر گونه اقدام آن برای تغییر وضعیت تاریخی این حرم شریف مقابله کند همان طور که قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید دارد که مسجدالاقصی مکانی کاملاً اسلامی است و غیرمسلمانان در آنجا حقی ندارند.

قاضی قضات فلسطین نیز هشدار داد رژیم اشغالگر با شعله‌ور کردن آتش جنگ‌های دینی در دنیا و تداوم تجاوز به مسجدالاقصی با آتش بازی می‌کند.

الهباش از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست برای حفاظت از مسجدالاقصی همکاری کنند و نهادهای اسلامی و دولت‌ها هم همکاری‌های خود را برای افزایش سفر مسلمانان به شهر قدس تقویت کنند تا از این طریق بر اسلامی بودن این حرم شریف تأکید شود.

او تأکید کرد: قدس تنها پایتخت کشور فلسطین نیست بلکه پایتخت معنوی همه مسلمانان دنیا و تاج سر مسلمانان و نماد عزت و کرامت آنهاست.

مقاومت متوقف نخواهد شد

حسام ابوالرب، معاون وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نیز این تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از دولت‌های اسلامی خواست آرمان فلسطین را در رأس اولویت‌های خود قرار دهند.

ابوالرب گفت: این اقدامات اسرائیل فلسطینی‌ها را از ادامه دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی بازنخواهد داشت.

انتهای پیام