صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۳۲۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

پلیس هند از گشودن پرونده تحقیقات قضایی برای تعقیب افراط‌گرایان هندو به جرم دعوت به خشونت علیه مسلمانان خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، افراط‌گرایان هندو در جریان یک گردهمایی مذهبی که در شمال هند سازمان‌دهی شده بود، خواهان قتل مسلمانان شده بودند.

نمایندگان جامعه مدنی و سیاستمداران هندی نیز خواستار پاسخگویی عاملان دعوت به خشونت علیه مسلمانان در این حادثه شده‌اند.

پلیس هند امروز از آغاز تحقیقات درباره دعوت به کشتار مسلمانان از سوی افراط‌گرایان هندو در یک گردهمایی عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با استناد به یک فیلم ضبط شده، زنی در یک گردهمایی بزرگ در اوایل دسامبر در شهر مقدس هندوها در هاریدوار واقع در شمال هند در جمع مردم سخنرانی می‌کند و خواهان کشتار مسلمانان می‌شود. این زن صراحتاً خواهان قتل دو میلیون مسلمان برای حفظ دین هندو و پیروزی هندوها می‌شود.

در این گردهمایی حداقل یکی از اعضای حزب حاکم به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند حضور داشت. حزب ملی‌گرای هندو به رهبری مودی از زمان به قدرت رسیدن در سال 2014 متهم به تشویق آزار و اذیت مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها شده است. اگرچه حزب مودی این اتهامات را رد می‌کند.

برخی از فعالان حقوقی در هند این سخنان را مورد روشنی از تحریک به نسل‌کشی دانسته‌اند.

در همان گردهمایی رهبر یک گروه کوچک افراطی هندو که اغلب در تصاویر در کنار اعضای ارشد حزب حاکم دیده می‌شود، خواستار پاک‌سازی مسلمانان شد و از حاضران خواست آماده مرگ یا کشته شدن شوند.

وی صراحتاً با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار گفت، همانند میانمار پلیس، سیاستمداران، ارتش و همه هندوهای هند باید اسلحه به دست بگیرند و این پاک‌سازی را انجام دهند. ما چاره دیگری نداریم.

سخنران سوم در این ویدئو به صراحت اعلام می‌کند از عدم قتل مانموهان سینگ نخست‌وزیر سابق پشیمان است. وی اولین نخست‌وزیر هند از اقلیت سیک و در حال حاضر عضو اپوزسیون کنگره است. نخست‌وزیری سینگ معمولاً به عنوان نشانه‌ای از تسامح دینی در هند تفسیر می‌شود.

بسیاری از اعضای جوامع مسلمان، مسیحی و سیک در هند می‌گویند که از زمان به قدرت رسیدن مودی مورد حمله و تهدید قرار گرفته‌اند.

 در این راستا نمایندگان جامعه مدنی هند و سیاستمداران خواستار پاسخگویی و تعقیب قضایی عاملان تحریک به خشونت علیه مسلمانان در شمال هند شده‌اند.

محمود مدنی، رئیس انجمن علمای هند، بزرگ‌ترین سازمان مسلمانان در این کشور، خواستار برخورد شدید قضایی با برگزارکنندگان و سخنرانان این گردهمایی شد.

وی طی نامه‌ای به وزارت کشور، کمیسیون ملی حقوق بشر، کمیته ملی اقلیت‌ها و نخست‌وزیر ایالت اوتاراکند خواهان اقدام قضایی علیه این افراد شده است.

مدنی تصریح کرد که این افراد که خواهان خشونت علیه مسلمانان هستند، صلح و اتحاد در کشور را تهدید می‌کنند، بنابراین من خواستار برخورد قاطع علیه برگزارکنندگان و سخنرانان هستم. او همچنین دولت را متهم کرد که چشمان خود را بر نفرت پراکنی منظم علیه مسلمانان بسته است.

 

انتهای پیام