صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۵۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

تولید نرم‌افزار آموزش روخوانی، آموزش مجازی قرآن در دوران کرونا، کاروان جهادی فجر سلیمانی و ... بخشی از فعالیت‌های مؤسسه اظهرالجمیل طی سال گذشته است.

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی، فعالیت‌ها، طرح و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی را در سال گذشته اجرا کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

این مؤسسه علاوه بر برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه داخل مؤسسه، به برپایی محافل انس با قرآن با شرکت معلمان قرآنی مؤسسه و آحاد مردم در سطح شهر مشهد اقدام کرد.

برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس دخترانه و پسرانه مشهد با مشارکت مدیران مدارس آموزش و پرورش استان‌، محافل انس با قرآن کریم در مساجد، برگزاری محافل انس با قرآن ویژه خردسالان و تجلیل آن‌ها در بقعه امامزاده یاسر و ناصر(ع)، برپایی محفل قرآنی ویژه نوجوانان در امامزاده غیاث‌الدین(ع) در ماه رمضان، برگزاری محفل انس، دو نوبت در ماه رمضان با همکاری هیئت منتظران المهدی از جمله این برنامه‌هاست.

همچنین این مرکز برای نخستین بار نرم‌افزار قرآنی آموزش روخوانی و روان‌خوانی و تجوید با تدریس سروش عظیمی را تولید کرد.

برپایی اردو‌های زیارتی و سیاحتی مانند اردوی متعلمین قرآنی دوره تربیت مربی‌، اردوی متعلمین قرآنی ویژه نوجوانان دختر و پسر، اردوی فرهنگی نوجوان از اطاق مونیتورینگ نیروی انتظامی، بازدید از نمایشگاه کتاب استان، برپایی مراسم ترتیل‌خوانی در مساجد و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی این مؤسسه است.

مؤسسه اظهرالجمیل علاوه بر اجرای برنامه‌های ذکر شده اقدام به برگزاری جشن‌های قرآنی در طول سال کرد که اهم آن‌ها جشن‌های پایان ترم کلاس‌ها، روز معلم، روز دختر، روز دختران با حجاب، برترین‌های مؤسسه، مقام‌آوران مؤسسه و ... است.

همچنین این مؤسسه، برنامه‌های دیگری مانند دیدار با امام‌جمعه مشهد، مدیرکل‌های اداره تبلیغات، ارشاد اسلامی، شهردار مشهد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شورای اسلامی شهر، اوقاف و امور خیریه استان، کانون مساجد استان، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورشی جوانان، آموزش و پرورش استان فرمانده نیروی انتظامی استان و دیگر رؤسای ادارات استان را اجرا کرد.

این مرکز علاوه بر برگزاری کلا‌س‌های عمومی و تخصصی قرآن اقدام به برگزاری کارگاه‌های یک روزه برای قرآن‌آموزان و دوستداران کرده است. کارگاه آموزشی حریم خصوصی در جهان فناورانه، کارگاه آموزشی فرهنگ ترافیک و آموزش علایم راهنمایی و رانندگی با مشارکت نیروی انتظامی استان، کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی، کارگاه آموزشی کودک و نوجوان تربیت دینی (پیامبر مهربانی)، کارگاه تخصصی طب سنتی برای والدین قرآنی با نام تغذیه سالم اساس زندگی در سال ۱۴۰۰ اجرا شد.

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، بحث آموزش مجازی قرآن در دوران کرونا بود که در ادامه به آمار کلاس‌ها و تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های سال ۱۴۰۰ اشاره می‌شود. آموزش روخوانی قرآن در ۸ کلاس، آموزش روان‌خوانی قرآن در ۷ کلاس، آموزش فصیح‌خوانی در ۴ کلاس، آموزش تجوید در ۵ کلاس، آموزش صوت و لحن در ۱۲ کلاس، کلاس‌های تخصصی دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن، دوره تخصصی ترتیل‌خوانی و دوره تخصصی حفظ قرآن از جمله این موارد است.

همچنین تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های عمومی و تخصصی شامل ۷۱۲ نفر بوده که عمده آن‌ها نوجوانان و خردسالان هستند، در کنار این برنامه‌ها کلاس‌های فوق‌برنامه اعم از نقاشی، زبان انگلیسی و عربی برای قرآن‌آموزان مؤسسه در تابستان و پاییز اجرا شد.

همچنین این مؤسسه با کاروان جهادی فجر سلیمانی در بهمن‌ماه سال گذشته در استان‌های جنوبی بیش از ۴۳ محفل قرآنی برگزار کرد. در پایان سال یکی از نخبه‌های قرآنی این مؤسسه به عنوان برترین قاری جمهوری اسلامی ایران با تجلیل وزیر ارشاد در تالار وحدت تهران تجلیل شد و سروش عظیمی به عنوان‌ دبیر این جشنواره لوح افتخار دریافت کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط