صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۶۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

در ادامه واکنش‌ها به شهادت خبرنگار فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی، بسیاری از شخصیت‌های برجسته محور مقاومت، نمایندگان سازمان ملل و اروپا، کشورهای مختلف عربی و اسلامی و همچنین شماری از مؤسسات حقوق بشری این جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: شهادت این دختر قهرمان که زندگی خود را در راه برملا کردن وحشتناک‌ترین اشغالگری در تاریخ معاصر فدا کرد، تسلیت می‌گوییم.

هنیه تصریح کرد: شیرین برای همیشه در یاد و خاطره نسلی که به مبارزه تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین ادامه می‌دهد، ماندگار خواهد بود.

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه در فلسطین به عنوان پاسداران حقیقت راهی را که شیرین و پیش از او شهدای جنبش رسانه در فلسطین در پیش گرفته بودند، ادامه خواهند داد و تمامی خبرنگاران آزاده که خبرنگاری را به عنوان یک وظیفه ملی و برای کشف حقیقت در پیش گرفته‌اند، بر این مسئله تأکید دارند که صدای آن‌ها بسیار تأثیرگذارتر و رساتر از صدای گلوله خواهد بود.

تور وینسلند، نماینده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز شهادت «شیرین ابوعاقله» را شدیداً محکوم کرد.

نمایندگی اتحادیه اروپا برای فلسطینیان اعلام کرد: کشته شدن خبرنگار الجزیره که در حال تهیه گزارش از تهاجم نیروهای «اسرائیل» در جنین بود، ما را شوکه کرد.

از سویی سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت: پکن اقدامات خشونت‌آمیز علیه خبرنگاران را به‌شدت محکوم می‌کند و امید است به حادثه‌ای که در کرانه باختری رخ داد مطابق قانون و عدالت رسیدگی شود.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز نسبت به شهادت خبرنگار الجزیره ابراز ناراحتی کرد؛ او همچنین خواستار انجام تحقیقات کامل درباره شهادت ابوعاقله و مجروح شدن دست‌کم یک خبرنگار دیگر شد.

رئیس‌جمهور لبنان نیز تصریح کرد: رژیم اشغالگر «اسرائیل» با شهادت شیرین ابو عاقله خبرنگار الجزیره، فصل تازه‌ای از استبداد، ظلم و نادیده گرفتن حقوق و زندگی دیگران را به تاریخ خونین و پر از جنایت خود اضافه کرد.

از طرفی وزارت خارجه کویت طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شهادت شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی، خواستار تحقیق در مورد این جنایت فجیع و بازخواست و مجازات عاملان آن در دادگاه کیفری بین‌المللی شد.

ملکه رانیا، همسر ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در توییتر ضمن اشاره به خطری که ابوعاقله برای انجام کارش متحمل شد، نوشت: شیرین ابوعاقله بارها جان خود را برای رساندن داستان مردم فلسطین و مصائب آنان به خطر انداخته است. قتل وی ترور اصول حق و عدالت است.

مجمع حقوق بشر بحرین نیز قتل شیرین ابوعاقله شخصیت رسانه‌ای فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و آن را جنایتی توصیف کرد که تصویری واقع‌بینانه از جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را به جهانیان نشان می‌دهد.

این مجمع بیان کرد: پس از امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با این رژیم از جانب برخی از کشورهای عربی مانند بحرین، جنایات اشغالگران صهیونیست افزایش یافته است که آن‌ها را در تجاوزات علیه فلسطینی‌ها شریک جرم می‌کند.

این مجمع از نهادهای بین‌المللی حقوق بشر خواست تا صراحتاً جنایات رژیم اشغالگر از جمله کشتارهای غیرقانونی آن‌ها به عنوان نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه و مفاد بند چهارم کنوانسیون 1949 ژنو محکوم کنند.

انتهای پیام