صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، از سوی کانون مهدویت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد‌ اسلامی استان البرز و کانون دانشجویی «دُرِ ناب» دانشگاه آزاد‌ اسلامی واحد کرج ویژه دانشجویان دختر در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، ۱۰ خردادماه، از سوی کانون مهدویت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد‌ اسلامی استان البرز و کانون دانشجویی «دُرِ ناب» دانشگاه آزاد‌ اسلامی واحد کرج ویژه دانشجویان دختر در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) البرز برگزار شد. 

سعید عزیزی، کارشناس روانشناسی و سبک زندگی قرآنی در این آئین با اشاره به اینکه پروردگار سبحان به‌عنوان یگانه خلقت به هر پیامبر و اولیای الهی خود یک امانت‌الهی را هدیه و عطا کرد و به پیامبر اسلام(ص) یک دختر به نام فاطمه زهرا(س) به همراه نزول سوره مبارکه کوثر عطا و هدیه کرد، اظهار کرد: دختر فلسفه همه خوبی‌ها در کانون خانواده است و نقش شخصیتی دختران در تمامی بخش‌های مختلف زندگی یک نقشی سازنده و ارزنده است. 

وی با تأکید بر اینکه اخلاق و تقوا محور همه مسائل در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی است، بیان کرد: کشف استعدادهای فرزندان براساس توانایی‌ها و انگیزه‌های صحیح یکی از تکالیف و رسالت‌های والدین در نهاد خانواده است. 

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه هیچ‌گاه نباید زندگی خود را با دیگران قیاس و مقایسه کنید و بهتر است برای بهتر‌ شدن حال خودتان و خانواده‌تان با حفظ روحیه هیجانی در مسیر مطلوب حرکت و تلاش کنید، افزود: از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین اعتقادات دینی آن است که بدانیم تمام عالم بر اساس حکمت الهی می‌چرخد و هیچ حادثه‌ و رویدادی بدون دلیل و مصلحت نیست؛ مهم این است که حکمت‌ها و مصلحت‌ها را بشناسیم و از درس‌های نهفته در آن عبرت بگیریم. به این جهت است که صبر در بلاها یکی از نشانه‌های معرفتی انسان‌های دارای هویت و هدف متعالی است. 

عزیزی با این مطلب که حجب، حیا، حجاب و داشتن پوشش مناسب در تمامی صحنه‌های رفتاری و ادراکی در واقع نماد افتخار و پرچم اعتقادی انسان‌های موحد و بانوان متقی است و اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) در این حوزه به‌عنوان بهترین الگوی اخلاقی و تقوایی بر ما هستند، گفت: نشاط یک حس درونی است و انجام تکالیف نشاط‌آور است و موفقیت انسان بسته به سعی و تلاش در مسیر اهداف متعالی و آرمانی بر محور توحید، سبک زندگی صحیح، عقلانیت، کسب مهارت‌های خلاقانه و ارزش‌طلبی است. 

وی در پایان به تحلیل خطرات شبکه‌های اجتماعی جبهه بیگانه و ساختار پیام‌رسان‌های مجازی در جنگ‌ نرم پرداخت و تصریح کرد: رشد فکری دانشگاهیان و نسل نوجوانان و جوانان جامعه در حوزه مهدویت و ترویج علوم قرآنی باید یکی از اولویت‌های متولیان امور و وزارتخانه‌های مرتبط باشد. 

یادآور می‌شود، اکران نماهنگ اخت‌الرضا، تجلیل از هم نامان بانوی شفیعه قمی و زوج‌های جوان دانشجو، برگزاری کرسی تلاوت با قرائت موسی مرادی، مولودی‌خوانی مهدی جعفری در وصف کریمه اهل‌ بیت(ع)، ثبت‌نام از جوانان مهدوی در کانون دانشجویی «دُرِ ناب» و توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی ویژه دختران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط