صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو در حالی در شهر الکترونیک پوتراجایا، پایتخت اداری کشور مالزی در حال برگزاری است، که نظم و امنیت بسیار خوب و قابل تأملی در آن مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو از ۳۰ دی ماه در مرکز چاپ و نشر قرآن پوتراجایا در جنوب کوالالامپور پایتخت مالزی در حال برگزاری است و تا ۹ بهمن‌ماه ادامه دارد و عموم مردم می‎‌توانند در روزهای هفته بین ساعت ۹ تا ۱۸ و در روزهای آخر هفته بین ساعت ۹ تا ۲۱ از این رویداد بازدید کنند.

برپایی نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر(ص) و صحابه، نمایشگاه پرده‌ کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

همچنین بخشی از جشنواره به حراج آثار هنری، بازار محصولات حلال، جشنواره پویانمایی و فعالیت‌های مخصوص کودکان مانند نقاشی و رنگ‌‎آمیزی اختصاص یافته است.

گزارش تصویری اختصاصی از این جشنواره را در صفحه عکس ایکنا مشاهده کنید.

مسئول غرفه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی و خبرنگار اعزامی ایکنا در طول ایام برپایی نمایشگاه علاوه بر تشریح دستاوردهای قرآنی این سازمان برای بازدیدکنندگان، گزارش‌هایی از غرفه نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان سایر کشورهای حاضر در نمایشگاه تهیه کرده که در طول ایام برپایی این رویداد بر روی خروجی ایکنا قرار می‌گیرد.

این بار از زاویه‌ای دیگر به این رویداد قرآنی بین‌المللی نگاه کرده‌ایم؛ حاشیه‌ای که شاید به اندازه متن جالب توجه باشد. 

نخست اینکه نظم حرف نخست را در این نمایشگاه می‌زند و همه چیز  از جمله چینش غرفه‌ها بسیار مرتب است و از سویی رفت‌وآمد بازدید‌کنندگان و مهمانان بسیار منظم و بدون هرگونه اتلاف وقت یا درگیری‌های حاشیه‌ای انجام می‌شود.

نکته دوم امنیت بالای محل برپایی جشنواره است؛ به نحوی که تقریباً هیچ نیروی امنیتی در جشنواره حضور ندارد و حتی دوربین‌های مدار بسته‌ هم در سالن برگزاری تعبیه نشده و به تبع آن هیچ گونه تشریفات امنیتی برای حضور مهمانان و بازدیدکنندگان در نظر گرفته نشده است.

این امنیت زمانی بیشتر رخ می‌نماید که بدانیم با وجود اینکه از اقشار مختلف اعم کودک و نوجوان تا بزرگسال از نمایشگاه بازید می‌کنند، غرفه‌داران بدون هیچ مشکلی محصولات خود را عرضه می‌کنند و حتی اگر غرفه‌‌داری حضور نداشته باشد با خیال راحت محصولات بعضاً نفیس خود را رها می‌کند و حتی کسی در غیاب او اقدام به جابجایی محصولات هم نمی‌کند و این امنیت باعث آرامش غرفه‌داران شده است.

آنچه گفته شد نه به عنوان بزرگنمایی، که برای آن بود تا دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های داخلی، دو اصل تسهیل حضور بازدیدکنندگان و نظم در اجرا را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط