صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

اداره امنیت عمومی در عربستان سعودی اتصال تمام مساجد این کشور به سامانه دوربین‌های نظارتی امنیتی را الزامی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وطن الغد، اداره امنیت عمومی عربستان سعودی اعلام کرد: تمام مساجد باید به سامانه دوربین‌های نظارتی امنیتی متصل شوند. علاوه بر مساجد، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، تأسیسات نفتی و پتروشیمی نیز شامل این دستور شده‌اند.

اداره امنیت عمومی عربستان سعودی با انتشار اینفوگرافیکی توضیح داده است: اتصال اماکن و تأسیسات زیر به سامانه دوربین‌های نظارتی امنیتی اجباری است.

1- مسجدالحرام، مسجدالنبی و اماکن مقدسه

2- مساجد جامع و سایر مساجد

3- وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عمومی

4- تأسیسات نفت و پتروشیمی

5- تأسیسات تولید برق و آب‌شیرین‌کن

وزارت کشور عربستان سعودی پیش‌تر نیز تمام مؤسسات بخش خصوصی را موظف به نصب دوربین‌های امنیتی به عنوان شرط اخذ یا تمدید مجوز از سازمان پدافند غیرعامل این کشور اعلام کرده بود.

بر اساس این تصمیم، صاحبان مؤسسات و نهادها به منظور اطمینان از عملکرد خوب و تداوم انطباق آنها با مشخصات فنی و میزان اثربخشی آنها در دستیابی به هدف، دوربین‌ها و دستگاه‌های نظارتی را به طور مرتب نگهداری و به‌روز می‌کنند. سوابق مرتبط به دوربین‌های نظارتی در این مؤسسات باید نگهداری شود.

به نظر می‌رسد این اقدام اداره کل امنیت عمومی عربستان در راستای نظارت بیشتر بر فعالیت‌های انجام شده در مسجدها و پیشگیری از اقداماتی برخلاف سیاست‌های رسمی اعلام شده از سوی حکومت باشد.

عربستان در سال‌های اخیر شاهد اعمال سیاست‌هایی بوده که با انتقادات گسترده‌ای از سوی مردم و برخی از مقامات مذهبی این کشور مواجه شده است. با این حال مقامات عربستان در واکنش با انتقادات اقدام به بازداشت گسترده معترضان و محکومیت بسیاری به مجازات‌های سنگین روی آورده‌اند.

انتهای پیام