صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۵۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
گفت‌وگوی ایکنا با خسرو باقری/ ۹

خسرو باقری، استاد تمام دانشگاه تهران درباره روش‌های قدیم و جدید تعلیم می‌گوید: اگر بخواهیم معلم را به روش قدیمی، تعریف کنیم، مرگ معلم قطعی است. یعنی بچه‌ها به این معلم نیازی ندارند و خودشان به وفور اطلاعات در دسترس دارند. این سخن زمانی می‌تواند غلط باشد که معلم کارهای جدیدی برای خود تعریف کند. مثلاً معلم در ارزیابی اطلاعات، نقد و بررسی آنها و ... می‌تواند نقش‌آفرین باشد. یعنی کاری کند که فقط از معلم برمی‌آید. چراکه تفاوتی که معلم باید داشته باشد، این است که تجربه و تأمل سالیان گذشته، سرمایه انباشته‌ای در وجود معلم است و وقتی یک اطلاع را می‌خواند و دانش‌آموز هم همان را می‌خواند، دو مدل برداشت وجود خواهد داشت؛ چون تحلیل‌ها متفاوت است.

انتهای پیام