صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
برای اتمام کشاکش ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور؛

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ پس از تجمع حدود ۱۵۰ نفر از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و نمایندگان مؤسسات قرآنی سراسر کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد طی دو هفته تصمیم نهایی، مبنی بر ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی به مراجع رسمی و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام شود و این مهلت رو به پایان است.

به گزارش ایکنا؛ 29 و 30 خردادماه سال جاری، طی نشستی حدود 150 نفر از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و نمایندگان مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سراسر کشور به منظور تشکیل نخستین مجمع عمومی عادی «اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور» در جوار حرم امام خمینی(ره) گردهم آمدند.
در این جلسه، علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، بهره‌گیری همگان از آموزه‌ها و خط مشی امام خمینی(ره) در عمل و فعل نیز مهم بود، چیزی که طی مدت حدود دو سال از آغاز جریان عملیاتی شدن ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی، شاهد آن نبودیم و بسیار وقت توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی را گرفت.
اما در همین روز، اعضای مجمع با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تجمعی داشتند. این تجمع به منظور پایان دادن به بحث‌ها و افراد ذی‌نفع در جریان ادغام اتحادیه‌های قرآنی کشور بود. طی تجمع و تحصنی که در حاشیه مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، پس از شنیدن مطالبات آنها از سوی نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ که رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی است ـ خواسته‌ها اعلام و مقرر شد تا طی دو هفته، تصمیم نهایی شورا، مبنی بر ادغام به مراجع رسمی و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام شود. اما به پایان مهلت دوهفته‌ای شورای توسعه فرهنگ قرآنی نزدیک می‌شویم و هنوز خبری منتشر نشده است.

چه مطالباتی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گرفت؟
- اجرایی شدن مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ادغام اتحادیه مؤسسات و اتحادیه تشکل‌های قرآنی طی مدت زمان دو هفته و ابلاغ آن به دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط کشور
- عضویت نمایندگان معرفی شده از سوی اتحادیه ادغام شده(مدغم) به عنوان اعضای مردمی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
- اجرابی کردن مصوبه شورای توسعه مبنی بر اختصاص 50 درصد بودجه قرآنی کشور به بخش مردمی و اختصاص آن از طریق اتحادیه مدغم
- منحل کردن اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به دلیل عدم وجاهت قانونی فعالیت پس از تشکیل مجمع عمومی به منظور ادغام اتحادیه کشوری و انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسی
- عدم تخصیص اعتبارات به اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت
- رأی‌گیری مجدد صاحب‌نظران قرآنی ـ مردمی همزمان با عضویت نمایندگان مردمی در شورای توسعه
انتهای پیام

مطالب مرتبط