صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

نشست اضطراری وزارت خارجه عراق و احضار سفرای آمریکا و انگلیس، تأکید ائتلاف «الفتح» بر خروج نیروهای آمریکایی و بیانیه دفتر رئیس‌جمهور عراق در محکومیت حمله آمریکا به مواضع ارتش و حشدالشعبی از آخرین واکنش‌ها به حمله آمریکا است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المعلومة»، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور، در واکنش به حمله دیشب نظامیان آمریکایی به مواضع حشدالشعبی در مناطق مختلف عراق، سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرد.
 
وی افزود: محمدعلی الحکیم، وزیر امورخارجه عراق همچنین نشست اضطراری با معاونان و مشاوران خود برای بررسی اقدامات نسبت به این حمله برگزار کرد.
 
تأکیدائتلاف الفتح بر خروج نظامیان آمریکایی
 
پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت: ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای  حمله بامداد جمعه جنگنده‌های آمریکا به مواضع نیروهای حشدالشعبی را به شدت محکوم کرد.
 
در این بیانیه آمده است: حملات اخیر آمریکا، بیانگر تجاوز فاحش، آشکار و چندباره به ملت و نیروهای مسلح عراق است و این حملات نشان داد که رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی آمریکا عمدا، اهداف غیرنظامی را در عراق هدف قرار می‌دهند؛ زیرا این مسئله، بخشی از عملیات تخریب و نابودی عراق و ملت این کشور و تجربه سیاسی نوپای آن است.

این ائتلاف ضمن محکومیت شدید و مجدد این تجاوز آشکار، تأکید کرد که هیچ راهکاری جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد.
 
واکنش رئیس‌جمهور عراق
 
پایگاه خبری «بغداد الیوم» نوشت: دفتر اطلاع‌رسانی برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد: رئیس‌جمهور عراق حملات بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نیروهای نظامی این کشور و فرودگاه در حال احداث کربلا را که منجر به شهید و زخمی‌شدن شماری از نیروهای امنیتی و افراد غیرنظامی شد را محکوم می‌کند.

در  این بیانیه آمده است: ریاست‌جمهوری عراق این بمباران را نقض حاکمیت ملی می‌داند و تأکید دارد که بهبود وضعیت امنیتی با حمایت از دولت عراق برای انجام وظایف و افزایش قدرت خود جهت اعمال قانون و دفاع از حاکمیت و ممانعت از تبدیل شدن عراق به جنگ نیابتی امکان‌پذیر است.

رئیس‌جمهور عراق در پایان این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواست که به حاکمیت عراق و تصمیماتش احترام گذاشته و از این کشور حمایت کند.
 
مقتدی صدر: عراق باید از تنش‌ها و درگیری‌ها دور بماند
 
پایگاه خبری «العالم» نوشت: به دنبال حملات آمریکا به پایگاه‌های امنیتی و نظامی عراق، رهبر جریان صدر بر لزوم دور نگه داشتن عراق از تنش‌ها و درگیری‌ها تأکید کرد.
 
بعد از حمله به پادگان التاجی و کشته شدن تعدادی از سربازان ائتلاف آمریکا و به دنبال آن تجاوز آمریکا به پایگاه‌های امنیتی و نظامی و مقرهای حشدالشعبی عراق، سیدمقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواهان خویشتن‌داری شد.

وی بر لزوم دور نگه داشتن عراق از تنش‌ها و نزاع‌ها تأکید کرد و گفت: ما خواهان صلح با اشغالگران نیستیم اما شرایط مردم عراق را درنظر می‌گیریم.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز (جمعه) فرودگاه در حال احداث کربلا و چندین مقر حشدالشعبی، ارتش عراق و پلیس این کشور را در استان‌های کربلا، صلاح‌الدین و الانبار را بمباران کردند.
انتهای پیام