معاون آموزش حوزه علمیه با بیان اینکه این آیه مرتبط به مهدویت است، گفت: همه انبیاء و اولیاء آمده و زحمت کشیدند و گام به گام انسان را به درجهای میرسانند که منجر به «يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» میشود؛ این نگاه قرآن، نقشه راه الهی برای سرنوشت بشر است؛ یعنی وقتی خدا در آیه 31 بقره «وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ»، فرمود من در زمین خلیفه قرار میدهم حقیقت این خلیفةاللهی در دوره امام زمان تحقق مییابد و بشر وارد شاهراه اصلی خود میشود.
وی افزود: راههای پیامبران شریعتهایی بود که همه باید به راه عظیم و بزرگراه هدایت بشری در دوره ظهور برسد؛ این وعده تخلفناپذیر الهی است و همه گامها باید به این منتهی شود؛ رهبری معظم هم در بیانیه گام دوم به این مسئله به صورت ویژه تأکید فرمودند و حرکات امروز بشریت و شرایط دنیا هم نشان میدهد در حال نزدیکشدن به این مسئله هستیم.
معاون آموزش حوزههای علمیه برادران اضافه کرد: مسئله مهدویت مورد توجه بسیاری از اندیشمندان غیردینی هم هست و موضوع خیلی از فیلمهای هالیوودی مطالب آخرالزمانی است که سیاهیها غلبه میکند و در نهایت سفیدی و نور پیروز میشود. پس مهدویت صرفاً درون دینی نیست؛ قرآن هم تصریحات زیادی در این باب دارد و بیش از 150 آیه را میتوان مرتبط با مهدویت با صراحت یا با تأویل مرتبط کرد.
استاد حوزه علمیه گفت: در قرآن وعدههای صریحی داده شده که تا امروز محقق نشده است؛ در آیه 28 فتح فرموده است: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا» آیا تاکنون این غلبه صورت گرفته است؟ خیر و حتی مسلمین زیر یوغ کفار نفس میکشند. در آیه 105 انبیاء فرموده است: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»؛ در زبور نوشتهایم که زمین را بندگان صالح من ارث میبرند؛ ارث یعنی اینکه کسی باید از بین برود و ماترک او به ورثه برسد؛ یعنی همه مکاتب از بین میروند و فقط اسلام دین پیروز خواهد بود.
رستمنژاد با بیان اینکه زمان تحقق این وعدههای صریح و قطعی قرآن در دوره ظهور است، تصریح کرد: آیه 5 قصص هم «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» مؤید این مطلب است؛ یعنی ما اراده کردیم که اینها را حاکم و وارث زمین قرار دهیم؛ حاکمان و زورمندان پیشین باید از بین بروند تا بحث ارث و میراث محقق شود. آیا امروز مستضعفان حاکم بر زمین هستند؟ قطعاً خیر.
وی اضافه کرد: آیه 55 نور «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ...» با صراحت و روشنی بر مهدویت تأکید کرده است و فرموده وعدالله یعنی خدا وعده داده است که سه کار را انجام دهد. «لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ»؛ استخلاف یعنی جای کس دیگری را پرکردن یعنی قبلیها باید بروند.
وی افزود: در ادامه دارد «كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ»؛ یعنی استخلاف شبیه دورههای قبل است مانند زوال فرعون؛ سومین نشانه هم این است که یک دین آن هم دینی که مورد رضایت خدا باشد حاکم میشود: «لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ» که مراد همان دین غدیری است که در آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ»؛ مصداق آن را اسلام ذکر کرد؛ یعنی دین غدیری حاکم میشود نه مطلق هر دین و توهماتی به نام دین.
معاون آموزش حوزه علمیه بیان کرد: نشانه دیگر آیه هم تبدیل خوف به امنیت مطلق است؛ پس استخلاف در زمین؛ غلبه دین مرضی خدا و تبدیل خوف به امنیت مطلق سه نشانه برای دولت ظهور است. حال اگر وضعیت مدعیان مهدویت که یا در زندان هستند یا اعدام شدهاند با این آیات مقایسه شود، صددرصد معلوم است که دروغ میگویند؛ زیرا حکومت مهدی، جهانی است و امنیت مطلق در سراسر عالم برقرار میشود؛ این چه امنیتی است که فرد مدعی مهدویت نمیتواند امنیت خودش را هم تأمین کند.
انتهای پیام