صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی/ 5

داور مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی بر ایجاد همکاری راهبردی بین قرآنیان و مساجد برای تحقق این مهم تأکید کرد.

سعید رحمانی، داور مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: از ابتدای جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مسجدمحوری و پایگاه‌های مساجد یکی از راهکارهایی بود که نه فقط در حوزه قرآن بلکه بسیاری از مسائل فرهنگی دیگر به‌طور فعال وارد شد.

وی افزود: در مقاطعی نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کردند، اما چون راه‌های نرفته بسیاری در سطح جامعه مخصوصاً در نقیصه‌های فرهنگی و رصد فرهنگی جامعه داریم، اگر هر میزانی از مسجدمحوری و از فضای اوایل انقلاب فاصله بگیریم، خطای ما بزرگتر و بیشتر خواهد شد و نهایتاً خطای بزرگتر ممکن است، جبران‌ناپذیر نیز باشد.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن ادامه داد: به نظر می‌رسد آنچه که اکنون می‌تواند در بسیاری از مسائل فرهنگی و در این هجمه‌ها و مسائل مختلف روز مؤثر باشد و در حوزه جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند، رسالت را به‌خوبی انجام دهد همین مسجدمحوری است.

رحمانی با بیان اینکه در بعد قرآنی نیز باید هم برای پیشکسوتان و اساتید قرآنی هم برای جوانان و نوجوانان قرآنی و علاقه‌مندان به قرآن جا بیفتد که می‌توانند فعالیت‌های قرآنی را با محوریت مساجد به‌خوبی انجام دهند، اظهار کرد: البته این مسئله به شرطی است که اگر هیئت امنا و کسانی که مساجد را اداره و مدیریت می‌کنند که در بین آن‌ها نیز افراد خوش‌فکر بسیاری داریم این همکاری بین قرآنیان و مساجد جا بیفتد و این همکاری راهبردی شود. بسیاری از مشکلاتی که بعضاً ممکن است فکر کنیم یک دهه بعد ایجاد می‌شود اکنون پیشگیری کردیم، چه بسا بسیاری از مشکلاتی که اکنون داریم به‌دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها بوده است.

وی در پایان یادآور شد: گرچه حرکت‌ها، دلسوزی‌ها و مدیریت‌های خوبی که انجام شده است را باید تحسین کرد و آفرین گفت اما در مواردی نیز به‌نظر می‌آید نیاز به تجدید نظر اساسی داریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط