صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۳۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

رسانه‌های صهیونیست وضعیت امنیتی در کرانه باختری را خطرناک توصیف کرده و نسبت به شروع انتفاضه سوم فلسطینیان هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس تی وی، رسانه‌های اسرائیلی وضعیت امنیتی در کرانه باختری اشغالی را «خطرناک» توصیف کرده‌اند. به عقیده آنها این رژیم با آنچه به نظر می‌رسد انتفاضه دیگر فلسطینی است، مواجه است.

به گزارش خبرنگار شبکه 12 اسرائیل، از زمان آخرین عملیات در نوار غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیل در این منطقه مستقر شده‌اند و دستگاه‌های نظارتی ارتش از افشای تعداد نیروهای ارتش اسرائیل و جزئیات مربوط به آن برای رسانه‌ها جلوگیری می‌کنند.

او گفت: ما از صحبت در مورد تعداد نیروهای مستقر منع شده‌ایم، اما تأیید می‌کنیم که آنها به شدت در آماده‌باش هستند و ارتش شروع به شکایت از دشواری اوضاع کرده است.

این خبر را امیر بار شالوم، مفسر امور نظامی اسرائیل نیز تأیید کرد و گفت: این وضعیت یادآور یک پدیده خطرناک است که همان انتفاضه دوم است. به گفته این مفسر سیاسی، مقامات اسرائیلی روز سه‌شنبه در کنست هشدار دادند که انتظار می‌رود عملیات فلسطینی‌ها افزایش یابد و کیفیت عملیات‌ها بیشتر شود.

این مقامات در مورد موج کنونی حملات فلسطینی‌ها که در ماه مارس گذشته آغاز شده ابراز نگرانی کردند. امیر بار شالوم افزود: اولین نشانه این تشدید، دو عملیاتی بود که هفته گذشته در قدس اشغالی انجام شد.

او توضیح داد که عملاً ارتش اسرائیل «پرچم قرمز» را برافراشته است که نشانه هشدار نظامی نسبت به خطر جدی است که در حال حاضر با آن مواجه است. وی گفت: انتفاضه از چند ماه تا چند سال ادامه داشته است.

در 23 نوامبر، دو انفجار جداگانه دو ایستگاه اتوبوس در ورودی قدس اشغالی را در پاسخ به یک دوره طولانی ظلم و ستم اسرائیل بر مردم فلسطین به لرزه درآورد. پس از این حملات، تامیر هیمن، رئیس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل گفت که این دو انفجار نشانه آشکاری از وقوع انتفاضه سوم فلسطین با «ویژگی‌های بی‌سابقه» است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در باره این حملات گفت که این حملات در واکنش به دور جدید حملات هوایی اسرائیل علیه غزه و همچنین افزایش حملات ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی و حمله به فلسطینی‌ها در اطراف آن صورت می‌گیرد.

نیروهای اشغالگر اسرائیل در ماه‌های گذشته عملیات نظامی خود را در کرانه باختری افزایش داده و فلسطینی‌های بیشتری را به شهادت رسانده‌اند. صبح روز سه‌شنبه، نیروهای اسرائیلی چهار فلسطینی از جمله دو خواهر و برادر جوان را که پس از حمله نظامیان اسرائیلی به شهر کفرعین در جنوب غربی رام الله مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و 9 نفر دیگر را با گلوله جنگی زخمی کردند، به شهادت رساندند.

در کمتر از 24 ساعت، نیروهای رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در روستای المغیر در شرق شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی به شهادت رساندند. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، رائد غازی نسان پس از اصابت گلوله نظامیان اسرائیلی به سینه‌اش در جریان یک حمله نظامی تسلیم شد.

از آغاز سال 2022، نظامیان اسرائیلی بیش از 200 فلسطینی از جمله بیش از 50 کودک را در کرانه باختری اشغالی و شرق قدس و همچنین نوار محاصره شده غزه به شهادت رسانده‌اند که بالاترین رکورد قربانی از سال 2006 تاکنون است.

انتهای پیام