صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۰۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

تدارک صهیونیست‌ها برای برگزاری مراسم ویژه عید موسوم به پسح در مسجد الاقصی و تقدیم قربانی در آنجا با هشدارها از سوی داخل و خارج فلسطین همراه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی21، 15 خاخام صهیونیست در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم از آنها خواستند به شهرک نشینان صهیونیست اجازه تقدیم قربانی در مسجد الاقصی به مناسبت عید پسح همزمان با سومین هفته ماه مبارک رمضان را صادر کنند.

در نامه این خاخام‌ها آمده است: ما توصیه می‌کنیم که به یهودیان اجازه قربانی کردن در جبل الهیکل در این ایام داده شود.

مقصود از کوه معبد یا کوه هیکل همان حرم شریف قدس است که بر روی یک تپه در محله قدیمی بیت‌المقدس واقع شده است.

گروه های موسوم به هیکل نیز از شهرک نشینان خواسته اند در شامگاه روز چهارشنبه پنجم آوریا با قربانی های خود در مقابل درب های مسجد الاقصی تجمع کنند تا به مناسبت عید پسح عربی آن را قربانی کنند.

جماعت امنای هیکل یک جنبش یهودی-ارتدوکسی بسیار افراطی است که مقر آن در شهر قدس اشغالی قرار دارد و هدف اصلی آن ساخت آنچه «هیکل سلیمان» (معبد سلیمان) خوانده می‌شود، به جای مسجد الاقصی و احیای محل به جا آوردن آیین قربانی است.

گروه های موسوم به هیکل اعلام کرده اند که در حال آماده کردن همه امکانات از جمله وسایل حمل و نقل و جابجایی شهرک نشینان صهیونیست برای انجام مراسم ویژه عید پسح در مسجد الاقصی هستند.

از سوی دیگر شخصیت ها و نهادهای فلسطینی با فراخوان‌های متعدد خواستار اعتکاف و بسیج ملت فلسطین در مسجد الاقصی در این ایام ماه مبارک رمضان شدند.

طرف های بین المللی و عربی نیز هشدار دادند که اقدامات تحریک آمیز رژیم اشغالگر در ایام ماه مبارک می تواند به تشدید تنش ها در شهر بیت المقدس منجر شده و دامنه آن به سایر مناطق سرزمین‌های اشغالی نیز برسد همان طور که در سال های پیش چنین اتفاقی رخ داده است.

کشورها و نهادهای عربی و اسلامی نیز حملات رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی و تمدید ساعات حضور شهرک نشینان در آنجا را محکوم کردند.

سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، انجمن جهان اسلام و وزارتخانه‌های خارجی کشورهای قطر، عربستان سعودی، یمن و تشکیلات خودگردان فلسطین طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم کردند.

85 شهرک نشین صهیونیست روز سه شنبه با پشتیبانی پلیس این رژیم و همراهی یهودا غلیک عضو افراطی سابق کنست به مسجد الاقصی یورش آوردند و در آنجا مشغول انجام آداب تلمودی شدند.

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای این یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در ماه مبارک را تعرض به حرمت اماکن مقدس و آزادی عبادت و نقض آشکار قانون بین المللی خواند و گفت: مسجد الاقصی با همه مساحت آن مکان عبادتی ویژه مسلمانان است و جامعه بین الملل باید بر اسرائیل برای توقف این تخلفات و احترام به حرمت مکان‌های مقدس فشار آورد.

صهیونیست‌ها در عید پسح آیین‌هایی توراتی را انجام می‌دهند و با آوردن قربانی موسوم به فطیر عید به مسجد الاقصی، اقدام به همخوانی بخش‌هایی از شموت یا سِفر خروج می‌کنند که در آن به خروج بنی‌اسرائیل از مصر پرداخته شده است. همچنین گروهی از کاهنان با لباس سفید توبه برای انجام آیین‌های توراتی در الاقصی وارد مسجد می‌شوند.

عده‌ای از ناظران پس از فراخوان گروه‌های معبد برای ورود به مسجد الاقصی و قربانی در محوطه مسجد هشدار داده‌اند که وضعیت در قدس تا سرحد انفجار پیش خواهد رفت.

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست نیز صبح امروز پنجشنبه با پشتیبانی نظامیان صهیونیست از باب المغاربه وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و آداب تلمودی را در آنجا به جای آوردند.

این در حالی است که 50 هزار نمازگزار فلسطینی شامگاه چهارشنبه نیز نظیر شب‌های قبلی ماه مبارک، نماز عشاء و تراویح را در صحن‌های مسجد الاقصی اقامه کردند .

انتهای پیام