صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۶۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
یادداشت/

گروه بین‌الملل: در قرنی که بشر ادعا می‌کند به انسانیت، فن‌آوری پیشرفته و توسعه دست یافته است، جنایات وحشیانه تروریستی که عاملانش از سوی به اصطلاح «حامیان حقوق بشر» تغذیه می‌شوند، جان ده‌ها هزار بیگناه را گرفته و صدها هزار تن را آواره و بی‌خانمان کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از ابتدای بحران سوریه، عربستان سعودی و قطر از حامیان تروریست‌ها در این کشور جنگ زده بوده‌اند. تروریست‌های داعش و جبهه النصره به طور مداوم از این دو کشور سلاح و دلارهای نفتی دریافت می‌کنند، موضوعی که نقش عمده‌ای در اشغال بخش‌های مهمی از سوریه داشته است.

لوری پلوتکین بوگاردت، کارشناس برجسته مؤسسه «واشنگتن» درباره حمایت‌های مالی به داعش می‌گوید: تردیدی نیست که عربستان سعودی از حملات تروریستی داعش در عراق و سوریه خرسند است. تروریست‌های خارجی از حامیان خود در عربستان می‌خواهند که مبالغ نقدی را از طریق حساب‌های بانکی در کویت به آنان منتقل کنند. دلیل این موضوع این است که کویت در ارتباط با ارسال وجوه نقد به گروه‌های تروریستی یکی از امن‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود. داعش علاوه بر حمایت مالی عربستان و قطر، از منابع مالی مستقلی همچون فروش نفت، سلاح، قاچاق اشیاء تاریخی، رشوه و جمع‌آوری مالیات از مناطق تحت سلطه خود نیز سود می‌برد.

ترکیه نیز سعی کرده است به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی که در سوریه فعال هستند کمک کند. بسیاری از شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین آسیای مرکزی و قفقاز مانند چچن از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شده‌اند. بنا بر اسناد و مدارک موجود تعداد کثیری از رهبران و فرماندهان داعش در بیمارستان‌های ترکیه تحت درمان و مداوا قرار گرفته‌اند. پس از اشغال موصل عراق، دامنه فعالیت‌های ناشی از این حمایت خارجی مرگبار از گروه‌های تروریستی به طرز قابل توجهی گسترده‌تر شده است.

اینجاست که نقش سازمان‌های رسانه‌ای غربی و عربی در تغییر اهداف اولیه سازمان القاعده و گروه‌های تکفیری و استفاده از این گروه‌های تروریستی برای دست یافتن جبهه غربی ـ عربی به اهداف شیطانی‌اش آشکار می‌شود. یکی از نقشه‌های  سازمان‌های جاسوسی آمریکایی در این باره مطرح کردن سناریویی است که پروژه «خلافت» نام گرفت.

پروفسور میشل شاسودوفسکی، استاد کانادایی دانشگاه اتاوا با اشاره به پروژه خلافت داعش می‌گوید: ایالات متحده بسیاری از کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کرده؛ در حالی که خود حمایتگر اصلی تروریسم است. آمریکا و متحدانش از قبیل ترکیه، عربستان سعودی و قطر به طور مخفیانه به سازمان به اصطلاح «خلافت اسلامی» یا همان «داعش» که در عراق و سوریه فعال است کمک‌های مالی ارسال می‌کنند.

تشکیل خلافت سنی، حکومت شیعه و جمهوری کردستان با تجزیه عراق و سوریه

علاوه بر آن، پروژه خلافت که توسط داعش در حال اجراست در هماهنگی با اهداف بلند مدت آمریکا در تجزیه کشورهای عراق و سوریه به سه کشور مستقل است.  بر اساس این طرح، منطقه به سه حوزه خلافت سنی، حکومت شیعه و جمهوری کردستان تقسیم خواهد شد.

افزون بر ده سال است که در رسانه‌های آمریکایی از پروژه خلافت به عنوان یک ابزار تجاری بهره‌برداری می‌شود. با اندکی دقت مشاهده می‌شود که گزارش شورای امنیت ملی آمریکا مشابه با اعلامیه داعش است.

از طرف دیگر، در حالی که غرب و به ویژه آمریکا به طور مخفیانه به پروژه خلافت از طرق مختلف کمک می‌کنند، مراکز رسانه‌ای و امنیتی آمریکا این پروژه را به عنوان یک تهدید جدی برای صلح و امنیت جهان غرب معرفی می‌کنند تا با استفاده از آن به اشاعه اسلام هراسی و مخدوش‌کردن چهره مسلمانان بپردازند.

گزارش شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص نه تنها به کاخ سفید، کنگره و پنتاگون ارسال شد؛ بلکه در اختیار متحدان ایالات متحده نیز قرار گرفت. در پی این اقدام، ترساندن جهان اسلام و همزمان ترسیدن از آن در دکترین نظامی آمریکا گنجانده شد. اساس سناریوی خلافت کلید زدن برخورد تمدن‌هاست، موضوعی که می‌تواند این فرصت را در اختیار آمریکا قرار دهد تا با فریب اذهان عمومی و به نام آن چه که به اصطلاح «ائتلاف جهانی علیه تروریسم» نامیده می‌شود دخالت خود را در دیگر کشورها موجه جلوه دهد.

گزارش‌هایی از این دست به روشنی هدف اصلی آمریکا را در تقویت گروه‌های تروریستی نشان می‌دهد و این هدف چیزی نیست جز توجیه دخالت، نظامی‌‌گری و سیطره بر سرزمین‌های اسلامی.   

در این باره هنری کسینجر، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا نظریه‌ای را مطرح کرد و آن را «جنگ صد ساله» نامید که همان آتشی است که در میان مسلمانان مشتعل شده است. 

سناتور جمهوری‌خواه: داعش برای آمریکا مهم است

پل ران، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» با انتقاد از نظامی‌گری و سیاست خارجه کشورش می‌گوید: داعش (برای آمریکا) مهم است؛ زیرا موجب ارسال سلاح‌های آمریکایی به متحدانمان برای پیکار در سوریه می‌شود. داعش یکی از متحدان ما در سوریه است. ما برای این گروه اسلحه فراهم کردیم، به آن‌ها دستور دادیم نیروهای وفادار به حکومت را تا مقر دولت در دمشق عقب برانند و برای آنان مکانی امن در سوریه ایجاد کردیم. از دیدگاه من دخالت ما در سوریه بود که منجر به اوضاع کنونی در عراق شد. ما از داعش در جنگ سوریه حمایت کردیم و از طریق این گروه به رویارویی با حکومت سوریه برخاستیم. حالا آیا ما می‌توانیم با دخالت نظامی در عراق با متحدان خودمان در سوریه مقابله کنیم؟ این یک رفتار متناقض است.

این نمونه‌ای از خط مشی ایالات متحده در برابر اسلام و مسلمانان است. چگونه می‌شود که داعش به جز یک نفر که اخیرا سر برید، هیچ شهروند یا نظامی آمریکایی را تا کنون به قتل نرسانده باشد؟ داعش عمدتا مسلمانان را می‌کشد و آن‌ها را کافر خطاب می‌کند.

شاید تاریخ به ندرت این قبیل جرایم و جنایات را به خود دیده باشد. در قرنی که بشر ادعا می‌کند به انسانیت، فناوری پیشرفته و توسعه دست یافته، این نوع جنایات وحشیانه که عاملانش از سوی به اصطلاح «حامیان حقوق بشر» تغذیه می‌شوند جان ده‌ها هزار بیگناه را گرفته و صدها هزار تن را آواره و بی خانمان کرده است. در پشت پرده بحران خاورمیانه سیاست‌مداران آمریکایی حضور دارند، کسانی که طرح تفرقه‌اندازی میان مسلمانان را به قصد مخدوش کردن چهره اسلام در دنیا به اجرا می‌گذارند. با این حال آن‌ها این واقعیت را فراموش کرده‌اند که پیش از این نیز با حمایت از نیروهای افراطی در افغانستان همین اشتباه را مرتکب شدند.

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای غربی تعداد زیادی از شهروندان اروپایی و آمریکایی از عقیده تکفیری پیروی می‌کنند و برخی از آن‌ها ممکن است فعالیت‌ها یا حملات تروریستی را طراحی و پیاده کنند. زمانی که چنین بمب‌های انتحاری متحرکی در غرب رخنه کنند، سیاست‌گذاران این کشورها خواهند فهمید که با حمایت از تکفیری‌ها مرتکب خطای فاحشی شده‌اند. حملات تروریستی به پاریس و سن‌برناردینو آژیر خطر را برای غرب به صدا درآورده است.

مطالب مرتبط