صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن همزمان با دهه کرامت با تلاوت حبیب صداقت، محسن قاسمی، سیدمحمد کرمانی، مسعود سیاف‌زاده و امیرحسین حیدری در مناطق تهرانسر، خراسان و افسریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ۹ آذر‌ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده است. نفحات‌القرآن، در طول هفته پس از نماز مغرب و عشاء، با تلاوت قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان در سطح مساجد تهران، شهرری، اسلامشهر، شمیرانات این طرح را پیاده می‌کند.

ابتدا، این طرح از فروردین ۹۵ با حضور قاریان ممتاز در مساجد همان منطقه کار خود را آغاز کرد و به‌تدریج با تبلیغات وسیعی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت و آتش به اختیار به فعالیت وسیع خود ادامه می‌دهد.

نودمین کرسی تلاوت نفحات القرآن ویژه دهه کرامت، یکشنبه 8 مردادماه با تلاوت حبیب صداقت، قاری ممتاز کشورمان، در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت، حجت الاسلام کفیلی، امام جماعت مسجد، دقایقی به بیان نکات تفسیری و معنایی آیات تلاوت شده پرداخت.

همچنین نود و یکمین کرسی تلاوت نفحات القرآن، 8 مردادماه، با تلاوت قاری نوجوان امیرحسین حیدری، در مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در میدان رازی، خیابان رباط کریم، خیابان شهید زربافیان برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با اجرای محمدباقر فغفوری همراه بود، به همه کودکان و نوجوانان حاضر در مسجد که به استماع کلام وحی پرداخته بودند، جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

نودو دومین کرسی تلاوت نفحات القرآن ویژه دهه کرامت، 9 مردادماه با تلاوت محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان و با اجرای حسین رشاد، مجری و مدرس قرآن کریم در مسجد النبی(ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت نیز، به تمام کودکان حاضر در مسجد جوایزی اهدا شد.

نود و سومین کرسی تلاوت نفحات القرآن همزمان با دهه کرامت 10 مردادماه، با تلاوت قاری بین‌المللی سیدمحمد کرمانی و با اجرای محمدجواد گلرو در مسجد فاطمیه واقع در اتوبان بسیج شمال، خیابان شهید رحیمی، 15 متری اول افسریه برپا شد و در پایان این کرسی تلاوت، ضمن پرسش و پاسخ های قرآنی توسط مجری، به تمام کودکان حاضر پای رحل قرآن، جایزه اهدا شد.

همچنین، نود و چهارمین کرسی تلاوت باشکوه نفحات‌القرآن 11 مردادماه، با تلاوت قاری و حافظ ممتاز کشورمان و موسس موسسه نفحات القرآن، مسعود سیاف‌زاده در مسجد حوری واقع در میدان خراسان، بلوار قیام، بعد از چهارراه اول منعقد گردید. سیاف‌زاده در ابتدای این محفل، با معرفی طرح کرسی های تلاوت، در ادامه آیاتی از سوره مبارکه اسراء و قارعه را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در مسجد قرار گرفت. در پایان این کرسی تلاوت نیز، به بهانه حضور کودکان و نوجوانان در مسجد و استماع کلام وحی، جوایزی به همه نوجوانان و کودکان اهدا گردید.

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

 در ادامه تلاوت‌ها و گزارش تصویری این کرسی‌ها ارائه می‌گردد.

محسن قاسمی

دریافت

حبیب صداقت
سیدمحمد کرمانی
مسعود سیاف زاده
مطالب مرتبط