صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، نسبت به قصد شهرک‌نشینان صهیونیست برای هجوم به مسجدالاقصی و انجام مراسم قربانی یهودی در چارچوب جشن عید فصح در جمعه آینده هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: اردوگاه و شهر جنین برای روزها مورد هدف حملات متمرکز و شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و این رژیم اشغالگر به تشدید تجاوزات گسترده و نظام‌مند خود علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی و دیگر مناطق فلسطین ادامه می‌دهد.

همچنین در این بیانیه به گسترش دامنه قتل شهروندان فلسطینی که شامل زنان و کودکان نیز می‌شود، هجوم‌ها و دستگیری‌های بی‌سابقه و تخریب و منازل شهروندان فلسطینی نیز اشاره شده و این اقدامات محکوم شده است.

در بیانیه اتحادیه عرب همچنین آمده است: گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست در اقدامی خطرناک، با هدف هجوم به مسجدالاقصی، آماده می‌شوند تا در چارچوب جشن عید فصح یهودیان، مراسم قربانی یهودی را در این مسجد مبارک انجام دهند.

دبیرخانه اتحادیه عرب این تجاوزات رژیم صهیونیستی را که از آغاز ژانویه 2022 آغاز و منجر به شهادت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی و دستگیری بیش از 1100 فلسطینی شده را محکوم کرده است.

این اتحادیه همچنین با محکوم کردن آزار و اذیت فلسطینیان و تحریک مستمر احساسات مسلمانان در ماه مبارک رمضان، مسئولیت نتایج و پیامدهای این جنگ علنی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به طور کامل بر عهده رژیم صهیونیستی دانسته است.

اتحادیه عرب تأکید کرده است: زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی از حمایت از این اشغال غیرقانونی دست بردارد و به مقامات رژیم اشغالگر قدس تعهدات آن‌ها را یادآور شده و نسبت به عواقب عدم رعایت این تعهدات به آن‌ها هشدار دهد.

در این بیانیه همچنین از همه کشورها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده است تا برای تحت فشار قرار دادن این رژیم اشغالگر و با هدف توقف فوری این تجاوز علیه مردم فلسطین و اموال و مقدسات اسلامی و مسیحی، اقدامات فوری و مسئولانه را انجام داده و در چارچوب قطعنامه‌های سازمان‌های بین‌المللی نسبت به فراهم کردن حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین اقدام کنند.

انتهای پیام