صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
تحولات فلسطین/

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان نیروهای خود را در مرز غزه از ترس حملات راکتی مقاومت فلسطین در حالت آماده‌باش نگه داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حازم قاسم، سخنگوی حماس تأکید کرد: جنبش حماس به تمامی طرف‌ها و میانجی‌ها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی اجازه تعدی و تجاوز علیه مقدسات فلسطین را نخواهد داد.

قاسم تصریح کرد که طرف‌های واسطه تلاش کردند تا از حماس برای عدم تشدید تنش و درگیری با اشغالگران اسرائیلی در سایه این تجاوزات تعهد بگیرند اما این کاملاً مردود و غیرقابل‌قبول است.

وی گفت که سخن گفتن از آرام‌سازی اوضاع در سایه تجاوزات و عربده‌کشی‌های اشغالگران اسرائیلی کاملاً بی‌معنی است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان تأکید کرد: آنچه در مسجدالاقصی اتفاق افتاد، غیرقابل‌بخشش است و هیچ تضمینی برای عدم واکنش به این تجاوزات وجود ندارد.

طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه تصریح کرد که برخی طرف‌ها با وی برای آرام‌سازی اوضاع و جلوگیری از بالا گرفتن تنش و درگیری‌ها تماس برقرار کردند.

النونو عنوان کرد که هنیه به این طرف‌ها ابلاغ کرده که آنچه در قدس و مسجدالاقصی اتفاق افتاد، غیرقابل بخشش است و مقاومت راه خود را تا ریشه‌کن کردن اشغالگران از سرزمین فلسطین و قدس ادامه می‌دهد.

وی اشاره کرد که هنیه هیچ تعهد یا ضمانتی به این طر‌ف‌ها در رابطه عدم واکنش فلسطینیان به تجاوزات اشغالگران صهیونیست نداده است.

بیم رژیم صهیونیستی از حمله مقاومت فلسطین

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان نیروهای خود را در مرز غزه از ترس حملات راکتی مقاومت فلسطین در حالت آماده‌باش نگه داشته است.

این روزنامه اشاره کرد که برآورد نهادهای امنیتی اسرائیلی حاکی از آن است که احتمال واکنش گروه‌های مقاومت در غزه به حوادث اخیر در قدس و مسجدالاقصی طی روزهای آینده همچنان پابرجاست.

هزاران شهرک‌نشین اشغالگر اسرائیلی روز یکشنبه گذشته در راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس مشارکت داشتند. این در حالی است که صهیونیست‌ها برای اولین بار در اقدامی تحریک‌آمیز با پرچم رژیم اشغالگر وارد مسجدالاقصی شده و مناسک تلمودی از جمله سجده موسوم به سجده حماسی را بجای آوردند.

هجوم نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

نظامیان اشغالگر اسرائیلی امروز سه‌شنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند. در این درگیری‌ها سه فلسطینی زخمی شده و هشت نفر هم بازداشت شدند.

منابع محلی اعلام کردند: بیشتر بازداشت‌شدگان جوان و بعضی از آن‌ها جزو آزادگان فلسطینی هستند.

بازداشت‌شدگان از ساکنان شهرهای طوباس، نابلس و قدس اشغالی هستند.

از سویی ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اخطاریه‌ای را به خانواده‌های اسعد الرفاعی و صبحی صبیحات مجریان عملیات شهادت‌طلبانه العاد که هر دو از ساکنان منطقه رمانه در جنین هستند، به منظور تخریب خانه‌هایشان تحویل داد. طبق حکم صادر شده، این دو خانواده 72 ساعت حق اعتراض به این حکم را دارند.

در عملیات شهادت‌طلبانه العاد در تل‌آویو، سه صهیونیست به هلاکت رسیده و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

افزایش قدرت حماس در دریا

ایال وینکو، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی و استاد دانشگاه بار ایلان نوشته است که جنبش حماس بعد از تحولات پی در پی آماده غافلگیری جدید ارتش اسرائیل در صورت وقوع جنگ است.

وی می‌نویسد: تمرکز حماس بر بازسازی واحدهای ویژه سایبری و دریایی خود است از جمله مجهز شدن به قایق‌های سریع‌السیر که به این جنبش اجازه حملات به اراضی اشغالی را می‌دهد.

این ژنرال سابق صهیونیست ادامه داد: حماس به دنبال هدف قرار دادن کشتی‌های نیروی دریایی و زیرساخت‌های اسرائیل است و این یکی از اصلی‌ترین اهداف حماس برای شکستن محاصره دریایی نوار غزه است، از این رو ممکن است این جنبش در چندین سطح حرکت کند و چنین اقدامی می‌تواند بازتاب گسترده‌ای در محافل داخلی و بین‌المللی داشته باشد.

در همین راستا محافل نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند: از جنگ ۲۰۲۱ به بعد، جنبش حماس تلاش‌های زیادی را برای بازسازی نیروی دریایی خود انجام داده و این قابلیت را به حماس داده است تا بتواند شهرک‌های مرزی را هدف قرار دهد.

انتهای پیام