صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

گروه بین‌الملل: مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی حمله به مقر نشریه «شارلی ابدو» دیروز، ۱۹ دی‌‌ماه، در مسجد مارسی فرانسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «metro news»، در این مراسم «احمد جیگن»، امام مسجد بلال، از نمازگزاران خواست تا برای قربانیان حادثه تروریستی حمله به مقر نشریه «شارلی ابدو» دعا کنند.
امام مسجد بلال در ادامه سخنانش از پیامد‌های این حادثه تروریستی برای مسلمانان فرانسه اظهار نگرانی کرد و گفت: با توجه به اوضاع کنونی، برگزاری مراسم هفتگی نماز جمعه و گردهم‌آمدن مسلمانان در یک مکان از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی با اشاره به این که دیدگاه تروریستی ربطی به دیدگاه اسلام ندارد، گفت: هر مسلمان باید پیام‌آورصلح باشد؛ هرجا مسلمانی هست باید صلح و آرامش حکمفرما باشد.
در ادامه این مراسم، موسی کواته، مدیر مسجد مارسی، نیز با اشاره به مشکلات جوانان مسلمان، مسئولیت‌های رهبران فرانسه را به آنها گوشزد کرد و گفت: از زمان تصویب قانون 1905 اماکن دینی بودجه‌ای ندارند و ما جز حرف چیزی نداریم به مراجعین تحویل بدهیم.

وی تأکید کرد: جوانان مسلمان از طریق پیام‌های موجود در فضای اینترنت فریب می‌خورند؛ گفتن این نکته تأثرانگیز است ولی حادثه شارلی ابدو می‌تواند آغازگر تغییرات باشد.

مطالب مرتبط