صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۶۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی ناجا:

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز معاونت تبلیغات سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا با اشاره به برنامه‌های قرآنی پیش رو و برنامه‌هایی که طی هفته ناجا برگزار شد، از آغاز نهضت آشنایی با ترجمه قرآن در ناجا خبر داد و گفت: قصد داریم از ابتدای آغاز خدمت کارکنان ناجا تا پایان آن طی هر سال یک جز از قرآن را آموزش دهیم.

سرهنگ رمضانعلی رودمقدس، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز معاونت تبلیغات سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های جاری و برگزار شده طی هفته نیروی انتظامی در حوزه قرآن و عترت گفت: در هفته نیروی انتظامی چند نفر از قاریان ممتاز ناجا در مجلس شورای اسلامی و در حرم مطهر امام خمینی(ره) تلاوت داشتند. همچنین در همه رده‌های ما در کل کشور محفل انس با قرآن کریم به مناسبت این هفته برگزار شد.

وی افزود: طی هفته نیروی انتظامی از اساتید قرآنی از جمله حمید شاکرنژاد، معین رنجبر و سیدجواد حسینی دعوت و نیز تلاوتشان از صدا و سیما پخش شد. همچنین مسابقات قرآن ناجا(مرحله استانی) از ۲۰ شهریور تا ۲۰ آبان به مدت دو ماه در ۳۷ رده ناجا در حال برگزاری است و به تمامی رده‌ها فرصت داده شده که طی این مدت مسابقات استانی خود را برپا کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز معاونت تبلیغات سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا بیان کرد: این مسابقات در ۱۰ رشته قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ کل ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰جزء، ۵ جزء و درک مفاهیم سطح ۱و ۲ بین کارکنان رسمی مرد و زن و همچنین سربازان وظیفه به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است. در پایان نیز نفرات برتر به مسابقات سراسری قرآن ناجا راه پیدا می‌کنند.

رود‌مقدس با اشاره به برگزاری نهضت آشنایی با ترجمه قرآن در ناجا، گفت: طی این هفته این نهضت آغاز شد و بر اساس آن فیلم‌هایی پنج‌دقیقه‌ای تهیه و تولید شد که استاد محمدمهدی بحرالعلوم این آموزش‌ها را به کارکنان ارائه می‌دهد. تاکنون چهار قسمت از این فیلم‌ها پخش شده که بالغ بر ۵۰ جلسه است و مقرر شده که هر هفته یک فیلم پنج دقیقه‌ای از آنها در تمامی رده‌های نیروی انتظامی پخش شود. هدف از تولید این فیلم‌ها و راه‌اندازی نهضت ترجمه، آشنایی کارکنان ناجا با ترجمه و مفاهیم قرآن است.

وی با بیان اینکه میزان خدمت کارکنان ناجا سی سال است و با توجه به این موضوع، در نظر داریم که از ابتدای شروع خدمت تا پایان آن طی هر سال یک جز از قرآن کریم را به کارکنان آموزش دهیم، گفت: در این باره نیز اقدام به تولید و تهیه فیلم‌های آموزشی با تدریس استاد بحرالعلوم کرده‌ایم که بیست قطعه آماده پخش است و به زودی به صورت هفتگی برای تمامی رده‌ها پخش می‌شود. بدین ترتیب تمامی کارکنان در طول سال‌های خدمت خود انس و الفت بیشتری با قرآن پیدا می‌کنند.

رودمقدس در خصوص آمار حافظان شاغل در ناجا گفت: بیش از ۸۰ هزار و ۲۶۰ حافظ داریم. البته منظور از حافظ از حفظ یک جزء تا سی جزء است. همچنین صد‌ها متخصص قرآن داریم که همگی در نیروی انتظامی سازماندهی شده‌اند و از توانمندی آنها در حوزه کار‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام
مطالب مرتبط