صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۱۶۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

گروه بین‌الملل: حجت‌الاسلام سیدصدرالدین قبانچی، ضمن محکوم کردن نشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو، گفت: این اقدامات با هدف برانگیختن احساسات مسلمانان و تحت تأثیر قراردادن دین مبین اسلام صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری اخبارالعراق، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، 26 دی‌ماه که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو و نشریه موهن دانمارکی در قبال این توهین مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند، همه اقدامات تروریستی که توهین به ادیان و مذاهب نیز جزئی از آن به شمار می‌آید باید ممنوع شده و عاملان آن محاکمه شوند.
 
حجت‌الاسلام قبانچی ضمن انتقاد از سکوت دولت فرانسه در قبال بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو و با اشاره به اینکه مسلمانان جهان آرامش خود را حفظ کرده‌اند، عکس‌العمل دولت فرانسه در قبال توهین به پیامبر اکرم(ص) و پایان دادن به این سکوت را خواستار شد.
 
خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه نسبت به اوضاع اقتصادی عراق هشدار داد و تصریح کرد: در تصویب بودجه کشور باید به نظامیانی که بدون خدمت به کشور به دریافت حقوق می‌پردازند، توجه ویژه ای کرد و از پرداخت حقوقشان جلوگیری شود.
 
وی ادامه داد: نیروهای بسیج مردمی شایسته استخدام در دستگاه‌های نظامی هستند. حقوق این افراد باید از سوی دولت در بودجه گنجانده شود چرا که اگر نیروهای بسیج مردمی نبودند ایستادگی در برابر داعش غیرممکن بود.
 
استاد حوزه علمیه نجف از سفر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به عراق و دیدار با مراجع تقلید ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: از همه اقداماتی که به وحدت امت اسلامی و مبارزه با گفتمان فتنه طایفه‌ای کمک کند، استقبال می‌کنیم. مرجعیت تقلید نیز همواره حامی وحدت اسلامی بوده است.
 
حجت‌الاسلام قبانچی درباره برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس از خدمات ملت عراق به زائران اربعین حسینی، تقدیر و تشکر کردند.
 
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی توهین برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به ملت عراق را محکوم و تأکید کرد: ملت عراق به سوی وحدت اسلامی گام برمی‌دارد.
 

مطالب مرتبط