صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۲۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

گروه بین‌الملل: سازمان همکاری اسلامی از بررسی موضوع شکایت علیه نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه عربستانی «الوطن»، ایاد امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در گفت‌وگو با این رسانه خبری گفت: این سازمان در حال بررسی قوانین مربوط به آزادی بیان و ضوابط و چارچوب‌های فرانسوی واروپایی آن است تا مقدمه‌ای برای اتخاذ گام بعدی مبنی بر پیگرد قضایی نشریه شارلی ابدو باشد.
وی افزود: بر اساس قوانین فرانسه برخی مسائل که به بافت کلی جامعه آسیب می‌زند، ممنوع است. این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مشاهده امکان  پیگرد قضایی این نشریه حتما اقدام خواهیم کرد. تحرکات ما در این راستا فقط سیاسی نیست بلکه قانونی است.
ایاد امین مدنی با انتقاد از بازنشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) گفت: اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در چاپ تصاویر توهین آمیز به رسول اکرم(ص) نوعی حماقت و نادانی است و مستلزم محاکمه این مجله در فرانسه و اروپا است.
پس از حمله تروریستی 17 دی‌ماه به دفتر نشریه فرانسوی شارلی ابدو، این مجله در اقدامی تحریک‌آمیز، چهارشنبه گذشته تصاویری موهن از پیامبر(ص) منتشر کرد.

مطالب مرتبط