صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۷۲۲۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کارشناسان دینی آذربایجان:

شعب خارجی: کارشناسان دینی جمهوری آذربایجان، توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و تلاش غربی‌ها برای ایجاد موج اسلام‌ستیزی و مخدوش‌کردن چهره اسلام را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از آران نیوز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، رئیس مرکز دفاع از آزادی وجدان و اعتقادات دینی جمهوری آذربایجان، توهین به مقدسات اسلامی را ترور معنوی خواند و آن را محکوم کرد و گفت: توهین به مقدسات دینی مغایر با آزادی بیان است و آزادی بیان نباید بهانه‌ای برای جسارت و توهین به باورهای سایر پیروان ادیان الهی شود.
وی ترور معنوی را فراتر از ترور جسمی خواند و افزود: ما هر دو شکل ترور را محکوم می‌کنیم.
روشن احمدلی، دیگر کارشناس جمهوری آذربایجان و رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ نیز ضمن اعلام انزجار از این اقدام وقیحانه روزنامه فرانسوی در هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام گفت: غربی‌ها حوادث اخیر را بهانه‌ای برای ایجاد موج اسلام‌هراسی در دنیا قرار داده‌اند و با این اقدام خود در صدد تخریب چهره نورانی اسلام هستند.
وی به جنایات غربی‌ها در کشورهای اسلامی اشاره و از سکوت چندین ساله کشورهای مدعی حقوق بشر به شدت انتقاد کرد و خود غربی‌ها را از طراحان و مجریان این اقدامات تروریستی دانست و گفت: لازم است عاملان این اقدامات ضد انسانی محاکمه و با آنها برخورد لازم صورت گیرد.
رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ همچنین به مظلوم‌نمایی دروغین غربی‌ها اشاره و اعلام کرد: مردم جهان رفتار مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را در دنیای اسلام فراموش نکرده‌اند و جنایات وحشتناک آمریکا در کشورهای اسلامی چون عراق، افغانستان و ویتنام و ایجاد زندان‌هایی چون ابوغریب و گوانتانامو و یا جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی و نوار غزه هنوز از اذهان مردم مسلمان جهان پاک نشده است.
الچین مناف‌اف، نایب رئیس حزب اسلام نیز با محکوم‌کردن اقدام اخیر روزنامه فرانسوی در هتک حرمت پیامبر بزرگوار اسلام ادعای غربی‌ها در دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را دروغین خواند و گفت: کشورهای اسلامی قربانی جنایات غربی‌ها بوده‌اند.
وی حضور نخست‌وزیر جنایتکار رژیم غاصب صهیونیستی در تجمع اعتراضی علیه تروریسم در پاریس را گواه روشنی بر ادعاهای دروغ غربی‌ها دانست و گفت: مسلمانان باید صدای اعتراض خود را در جهان علیه این جنایت‌ها بلند کنند تا مردم جهان در جریان حقایق قرار گیرند.

مطالب مرتبط